- tis 22 jan 2008, 21:31
Hej
Volvo S80 2000 HU601 (grabbens bil)
Jag har lyckats komma in i de sk dolda menyerna och kommer inte därifrån.
För några år sedan var det lite diskussion om "dolda menyer" i forumet.
Jag hade då en V70-02 och instruktionen fungerade på min stereo då. Jag tror det var en HU603 men jag är inte säker.
Nu provade jag på en HU601 och kom mycket riktigt in i någon meny. Tyvärr är det inte samma meny som tidigare och det finns inget "exit" val.
Jag var på Volvoverkstaden idag och de kunde inte nollställa radion. De sade att PTY knappen som visst skall användas var trasig och det var bara att byta ut hela radion.
Radion fungerar men displayen visar hela tiden konstiga koder. Den visar alltså inte vilken kanal eller spår på CD man spelar.
News, TP OCH PTY fungerar. PTY tänds och släcks vid tryck så den verkar vara OK.
Jag har försökt på med alla olika varianter av knapptryckningar (tror jag) dvs håll inne en knapp, tryck på "Volume", fortsätt håll i fem sekunder, utan resultat. Det kommer fram någon annan meny ibland men när jag lämnar den är jag tillbaka till ASC menyn.
Även standard menyn "håll inne volume i 5 sekunder" lyser med sin frånvaro.
En begagnad HU601 kostar ca 1800 trista pengar på skroten och jag hoppas det finns ett sätt att göra en total reset.
Kanske är det en sekvens med 3 knappar inblandade.
Tacksam för alla tips och hjälp med detta irriterande självförvållade problem.
/Björn
Volvo S80 2000 HU601 (grabbens bil)
Jag har lyckats komma in i de sk dolda menyerna och kommer inte därifrån.
För några år sedan var det lite diskussion om "dolda menyer" i forumet.
Jag hade då en V70-02 och instruktionen fungerade på min stereo då. Jag tror det var en HU603 men jag är inte säker.
Nu provade jag på en HU601 och kom mycket riktigt in i någon meny. Tyvärr är det inte samma meny som tidigare och det finns inget "exit" val.
Jag var på Volvoverkstaden idag och de kunde inte nollställa radion. De sade att PTY knappen som visst skall användas var trasig och det var bara att byta ut hela radion.
Radion fungerar men displayen visar hela tiden konstiga koder. Den visar alltså inte vilken kanal eller spår på CD man spelar.
News, TP OCH PTY fungerar. PTY tänds och släcks vid tryck så den verkar vara OK.
Jag har försökt på med alla olika varianter av knapptryckningar (tror jag) dvs håll inne en knapp, tryck på "Volume", fortsätt håll i fem sekunder, utan resultat. Det kommer fram någon annan meny ibland men när jag lämnar den är jag tillbaka till ASC menyn.
Även standard menyn "håll inne volume i 5 sekunder" lyser med sin frånvaro.
En begagnad HU601 kostar ca 1800 trista pengar på skroten och jag hoppas det finns ett sätt att göra en total reset.
Kanske är det en sekvens med 3 knappar inblandade.
Tacksam för alla tips och hjälp med detta irriterande självförvållade problem.
/Björn
XC60 T6 Plus Black Nordic Edition 2025
XC70 2008 3,2 AWD Summum
Tidigare:
XC60-MY19 T5 AWD R-Design Onyx Black Polestar
XC70 2016 D4 AWD Classic Summum Vit Polestar
S80 T6 -99 Mystic silver metallic

XC70 2008 3,2 AWD Summum
Tidigare:
XC60-MY19 T5 AWD R-Design Onyx Black Polestar
XC70 2016 D4 AWD Classic Summum Vit Polestar
S80 T6 -99 Mystic silver metallic