Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henke_speed
Jag har en 460 2,0 från 1995 och det är så att jag precis har köpt den och motorhuven går inte att öppna. Kan ju vara så att det är vajern som gått av men i alla fall så undrar jag hur man ska gå till väga för att få upp huven på annat sätt....?
av clem
Om du inte känner något motstånd alls i huvspaken så har nog vajern hoppat loss/gått av men annars så kan det underlätta att vara 2 stycken.En som drar i huvspaken och en som trycker/rycker i huven.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Finns det ingen regel som säger att man bara får starta en tråd för varje problem? Jag tycker i alla fall det är irriterande att folk startar flera trådar med samma rubrik och samma fråga bara för att synas bättre, eller vad det nu är för anledning.
av henke_speed
Jo men om det är så att jag är ny här och har inte hållt på med forum över huvud taget så kan det ju bli fel ibland. Jag råkade göra något så att det kom upp två stycken jag är hemskt ledsen för detta.
Användarvisningsbild
av Tomas88
henke_speed skrev:Jo men om det är så att jag är ny här och har inte hållt på med forum över huvud taget så kan det ju bli fel ibland. Jag råkade göra något så att det kom upp två stycken jag är hemskt ledsen för detta.
Ok. Om det är så så ber jag om ursäkt och välkommnar dig till forumet.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]