NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snoken
Ny Generator på plats, bilen startar och nya generatorn laddar. RTI problemet kvarstår, ingen kontakt med GPS.
Har även observerat att jag inte har någon ljusindikering när jag öppnar och låser bilen med fjärrkontrollen.
Men bilen är körduglig. Håller tummarna!!
av mojja
Verkar inte vara en allt för rolig bil du fått tag i. Hoppas du inte betalade allt för mycket för den,
Dom första årsmoddellerna av s40n och v50 har haft en massa problem och har första ägaren inte brytt sig så mycket och bara tutat o kört så har den säkert inte varit inne på dom garanti rep som volvo stått för under garantiperioden,

Det jag skulle ha gjort om bilen fortsatte att krånga skulle vara att sälja den o satsa på en annan bil.
Jag hopppa att det löser sig för dig och att du får ordning på bilen,

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
snoken skrev:Ny Generator på plats, bilen startar och nya generatorn laddar. RTI problemet kvarstår, ingen kontakt med GPS.
Har även observerat att jag inte har någon ljusindikering när jag öppnar och låser bilen med fjärrkontrollen.
Men bilen är körduglig. Håller tummarna!!
Ljusindikeringen kan man väl själv ställa in i menyn!
av snoken
Hej Allesammans,
Jag trodde att allt var frid och fröjd med bilen. Men plötsligt så stannade den igen, luft i bränsleledningen.Bärgning till Volvoverkstaden. Det har visat sig att en liten plastbit satt i bränslepumpen i själva insuget i tanken. Jag fick med biten.
Volvo är medvetna om problemet, verkstaden fick lösningen via Volvo support. Vid låg tanknivå så är det lättare för biten att fastna. Under 19 l enligt Volvo. Själva plastbiten kommer från kragen i tankpåfyllningen. Det är lätt att slå av en bit ifall man är oförsiktig med pistolhandtaget vid tankning.
Är det någon som vet ifall detta är ändrat på senare modeller. RTI står fortfarande fast i havet.
Det känns väldigt frusterande att betalt 2 st verkstadsbesök med bärgning på närmare 9000- med ett känt konstruktionsfel från Volvo.

Da det har vært, flere hundre klikk på[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]