Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Sevak skrev:Menar ej den plasten. Utan plasten runt själva mitt konsolen. Är helt repig och sen på dryckeshållaren finns de en plast med ett airbag klistermärke på den hade de med sönder.
Meddela verkstaden, som du lämnar in bilen hos, om även de skadorna så att verkstaden kan ta upp skadeomfattningen med försärkingsbolagets skadetekniker.
du får cirkus 500kr för att reparera rutan själv, kosta mig 50kr att byta+skuren hand :lol: jävlar va nya rutan va blodig innan jag satte dit han :P tappa greppet när jag skrapa bort gamla limmet och slant å boxa till klistret som hade massa glasbitar på sig! :P Men vet hur det är! :( som tur var så slog de inte sönder min bil! bara ruta då, knögligt skufflåsplåt.. och rev med sig massa stereo kablage som man fick dra om igen..
jadu, 20kr kanske du får för kablarna? om du inte lämnar bort bilen förstås men det är bara slöseri enligt min mening då det är så lätt att dra nya kablar till stereon.
Fluffen skrev:Försäkringen ska väl återställa bilen så som den var innan så de borde fixa det också.
DDD kan nog svara på det. :wink:
Jodå! Bilen ska återställas till det skick den vi i innan skadan inträffade.
Det finns olika tillvägagångssätt för att få försäkringsersättning. Kontantreglerning av en skada är ett tillvägagångsätt. Kan vara bra om man är lite händig och kan iordningställa bilen själv.
Ett annat är att få ersättning för en reparation via en verkstad där verkstaden gör upp om betalning med försäkringbolaget.

MVH
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS