Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av clem
Har sett att detta tattarföretag har reklambanner på denna sida(genom google).Akta er för detta oseriösa företag.Har själv fått hem en faktura på 299 kr fast jag inte har godkännt något avtal med dessa bluffare.Googla på "fordonsvärderingen" så finns det mycket smått och gott att läsa.
Användarvisningsbild
av Phantom
Vet om detta företag, och har träffat grundaren till fordonsvärderingen förra sommaren(har även samtliga kontaktuppgifter och namn på honom). Han ville då ingå ett samarbete med ett av honom nystartat företag, tillsammans med mitt företag. Han lovade även guld och gröna skogar med stora belopp inblandade. Han backade snabbt då jag gav honom förslag och ett samarbetsavtal och han insåg att jag var en seriös företagare som han inte kunde lura med vad som helst ;-// Litar inte mycket på företag där denna person finns inblandad. Finns 3-4 i dagsläget :!:
av Lövet
Varför betala 300 kr för en tjänst som http://www.bilpriser.se gör gratis?
Användarvisningsbild
av Phantom
andreas_lofgren skrev:Varför betala 300 kr för en tjänst som http://www.bilpriser.se gör gratis?
Det kan man fråga sig :?:
De kanske tror att de får en bättre värdering när man betalar för det... :roll:
Håller själv med om att bilpriser.se är en suverän tjänst när man ska köpa bil eller sälja :idea:
av clem
Phantom skrev:
andreas_lofgren skrev:Varför betala 300 kr för en tjänst som http://www.bilpriser.se gör gratis?
Det kan man fråga sig :?:
De kanske tror att de får en bättre värdering när man betalar för det... :roll:
Håller själv med om att bilpriser.se är en suverän tjänst när man ska köpa bil eller sälja :idea:
Det känns som att 99% av deras "nöjda kunder" som blir fakturerade av dessa lirare inte alls har velat betala för dessa tjänster.
En sak skulle jag vilja veta är hur dom har fått tag på mitt namn och hemadress (dock felstavat)då jag har som regel att aldrig fylla mina riktiga
uppgifter på internet?
Användarvisningsbild
av Janne3
clem ?? ja förstår dig inte riktigt ,Går man in på deras sida står det med stor text att tjänsten kostar 299 kr ,de va inte så att du missade den informationen!
Användarvisningsbild
av Phantom
Det är många som råkat ut för att få en faktura i tron om att tjänsten är gratis. Det beror på hur man tolkar info på deras sida
Sveriges bästa pris:
Beställ värdering online. Svar via SMS
+ skriftlig intyg för endast 299:-
Man kan lätt tolka det som att ett skriftligt intyg kostar 299.-, men att ett sms med värderingen är gratis.

Sen om clem inte har använt tjänsten så har någon annan uppgett hans uppgifter och gjort en värdering. Det finns oärliga människor som tyvärr utnyttjar andra :-(O) och brister som finns vid en sådan sida.
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]