NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
XC90_Executive skrev:
mojja skrev:Och man får sina egna lackerade i silvermet med matt klarlack för runt 500 spänn. Valet blir ju jätte svårt :D
Har du fått nått svar från BSR förresten?

Nej jag väntar fortfarande..

Skickade en intresseanmälan på en V50 D5 manuell men inget svar än :???:
Skulle vara intressant att 'bänka' en S40/V50/C30 D5 6MT. Samt mäta 0-100 km/h.

Efter mina egna mätningar 'ljuger' Volvo rejält. Kör XC90 D5 185hk aut, och det går rejält mycket snabbare än vad Volvo anger. Det rör sig om ett par sekunder, snabbare! Nu efter att adaptionen har blivit nollställd så går det ännu bättre! 8) :D
av mojja
FiddeUBC skrev:Jag kan meddela att man kan "hotta" sin nuvarande bil till R-design look med de blåa mätartavlorna, ratten och alupanelerna. Passar till alla årsmodeller 2008
:D
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 325092.htm

Även Exteriör design med primade bodykit.

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 324767.htm

Billigare o köpa R-design direkt kanske, någon som kan kolla upp priser på delarna?
Upp någon som kollat upp ett pris på detta kitt?
mest intresserad utav vad den utvändiga plasten kostar.

M.v.h mojja
av mojja
XC90_Executive skrev:Jag gissar på runt 13000kr för R-design-bodykittet.
Ja det var ju faktist ubte bågra stora pengar iallafall. Klart prisvärt om det skulle stämma.

M.v.h mojja
mojja skrev:
XC90_Executive skrev:Jag gissar på runt 13000kr för R-design-bodykittet.
Ja det var ju faktist ubte bågra stora pengar iallafall. Klart prisvärt om det skulle stämma.
Men sen tillkommer lackering givetvis.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Så här skriver Volvo Personvagnar ang R-design till årsmodellerna 2009

Hej Fredrik.

Tack för ditt mail.
R-design kommer att finnas kvar för modellår 2009. V50 modellår 2009 kommer att börja produceras vecka 20 och finnas hos din lokala Volvohandlare runt vecka 24.

Mvh
Rickard
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Tänkte hoppa in lite här, såg att det snackeds lite om väntetider....Själv Så beställed jag en Volvo S40N med R-Design den 3 December 2007...Får vänta miiiinst 1 månad till (om jag uppfattar det hela rätt)...känns förjävligt, specielt när man först fick höra att den skulle komma i slutet av januari, Sedan när den inte kom då så fick jag höra att den skulle komma 20 Februari (idag då) har man fått bilen? heeeeeell no...Den har inte ens kommit till produktion än ?:-/ ?:-/

Men jag tänkte iaf höra lite angående denna sida ( en status sida för dem som har missat det)
https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... /login.asp

Säljaren sa att jag kunde gå in och kolla...men iaf är det någon som har någon koll på hur lång tid det när mellan stegen

Din Volvo S40
är definitivt planerad

Till

Nu byggs din
Volvo S40

Har hört att det bara ska ta ett par dagar men är det någon som har koll på det hela

Peace

Big Jay
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

.. är det inte skatt så är det m[…]

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]