Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Vad jag förstått av att läsa här på forumet har volvo alltså haft problem med stolklädseln på MY05/06, många har drabbats av att det spricker i sömmarna framför allt på bilar med Business/Kinetic paket med halvläderklädsel.

I vår 06:a är det nu två sömmar som spruckit upp. Är det någon som fått volvo att ta detta på goodwill efter att fabriksgarantin gått ut, eller är det bara att bita i det sura tror ni?
Senast redigerad av 1 Moody, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av hollan
tjena vet ej om de gäller 06or men på min 05a har dom förlängd garanti på klädseln tror de va minst 5år och de gäller halvskinn
Har problem med sömmen på förarstolen på min "nya" volvo v70 d5 awd -04 med helskinn.
puffen på ryggstödet har en sprucken söm som är lite iriterande.
har inte kollat med volvo om det är nån garanti på skinnklädseln än. är det nått som dom fixar eller är det till å försöka fixa själv ??
Hej har samma problem på min V70 -05 spruken söm på förarstol och lite runt som har lossat....

Vilken handlare kontaktade ni vid byte? Eller var det Volvo Cars centralt?

Jag bor i Göteborg

/ Johan
Användarvisningsbild
av Jensen
evil_kane skrev:Har problem med sömmen på förarstolen på min "nya" volvo v70 d5 awd -04 med helskinn.
puffen på ryggstödet har en sprucken söm som är lite iriterande.
har inte kollat med volvo om det är nån garanti på skinnklädseln än. är det nått som dom fixar eller är det till å försöka fixa själv ??
Dom klädslarna som man haft problem med är klädseln som sitter i bilar med Business/Kinetic Paketet,
alltså textil/läder kläsel på bilar från MY05/06, nån helläderklädsel som omfattas utav förlängd garanti har jag aldrig
varit med om, tror tyvärr inte att Volvo byter din klädsel.
Moody skrev:Jag kontaktade den lokala volvo-verkstan.
Intressant och kul att du fick ny klädsel!! :D

Vilken funktion hade personen som hjälpte dig på firman? Säljare, verkmästare?? Anledning till att jag frågar är att jag vill komma rätt direkt, och inte råka ut för att någon först säger något, och att de sedan som företag står fast vid detta, fast beslutet är fel (prestige...).
Användarvisningsbild
av Jensen
hollan skrev:tjena vet ej om de gäller 06or men på min 05a har dom förlängd garanti på klädseln tror de va minst 5år och de gäller halvskinn
Denna info stämmer delvis, klädsel byts kostnadsfritt på bilar
som är max 36mån gamla, bilar upp till fem år gamla står man endast för
50% av kostnaden.

Har du möjlighet för live data: fuel rai[…]

Tack. Har inte förstått hur det kan s[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster[…]

Har för set spricka i "brändslesugg[…]