NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrS40NElectricSilver
Hur i helvete kan dem ta 4615kr för en 6000mila service på en s40n 06 jag fattar det bara inte e det nått extra dem måste byta runt det miltalet ?
det är rätt mycket pengar för en vanlig svensson knegare..
av Psyko
MrS40NElectricSilver skrev:Hur i helvete kan dem ta 4615kr för en 6000mila service på en s40n 06 jag fattar det bara inte e det nått extra dem måste byta runt det miltalet ?
Förstår inte riktigt hur man kan klaga på ett pris om man inte vet vad som ingår :???:
Man byter bla t-stift vilket man inte gör i en handvändning på din motor då insuget sitter
i vägen, dessutom byter man luftfiltret på just 6000 mila.
av plamek
Fick gjort 3000-mila service på min V50 D5 2007, det kostade 2444. Men det var väl i stort sett bara motorolje+filterbyte. Kupé och luftfilterbyte och nivåkontroller.
av nscho
Kollade precis upp priserna för 6000-mila i Stockholm. Billigaste alternativet var en s.k. "Röd Avgång" (20% rabatt om man kan ta en ledig servicetid inom två dagar) på Bilia, den kostade 5100:-
av DanneF
vad är det för motorer ni har i era bilar?

jag har för mej att jag fick en offert på 3500kr för min 6000mila me min 1.8Flexifuel, dock kan jag ha fel då jag lyckats städa bort offerten.
Användarvisningsbild
av gooose
MrS40NElectricSilver skrev:Hur i helvete kan dem ta 4615kr för en 6000mila service på en s40n 06 jag fattar det bara inte e det nått extra dem måste byta runt det miltalet ?
Fick du inte reda på priset före du lämnade in bilen ? om du fick det varför inte då fråga vad som ingår eller då du hämtar ut bilen och får räkningen ställ frågan vad som ingår det är deras skyldighet att upplysa dig om detta

För kommande servicar så kan jag upplysa dig om att det står i din service bok vad som skall utföras och när mil eller tidsbaserade byten kolla på detta och på så sätt får du mer koll på läget och slipper känna dig som du gjorde

Personligen så tycker jag att det inte låter så farligt fast det beror på vilken motor du har en 6000 service med erfordliga intervaller brukar ligga på 5000:- och mer

//Goose
av dali
Det kan nog spela roll vilken motor som sitter i. En del har längre intervall men då blir servicen oftast dyrare per gång.

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]