NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Jag fick äntligen ändan ur vagnen och åkte och hämta ut Sambons nya bil igårkväll.

Den har varit klar för leverans i minst 1 vecka, men en utomlandsvistelse har gjort att den fått stå och damma hos Bilia.

Här kommer några bilder på nyförvärvet, den har snart rullat 12 mil och har blivit lite dammig, hoppas ni har överenseende med det :lol:

Skall tvätta av t5an och ta några bilder av båda bilarna vid tillfälle så man kan jämföra före och efter facelift på ett vettigt sätt.

Om någon undrar vad som finns i bagagen så kan jag avslöja att de är en hundbur som går in med milimeterprecission.

Jag blev dock "tvungen" att köra dieseln till jobb idag för att se till att den går som den skall :wink:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
av dali
Nice ... är sugen på en faceliftad (manuell) D5:a ... har kört 2.0D i snart två år och gillar den skarpt.
Användarvisningsbild
av wendtan
dali skrev:Nice ... är sugen på en faceliftad (manuell) D5:a ... har kört 2.0D i snart två år och gillar den skarpt.
Jag luftade en manuell d5:a för några veckor sedan.
Den känns klart mustigare än 2,0D men också lite mindre sofistikerad om du förstår vad jag menar.
Jag personligen är nog lite för mycket petrolhead för att välja en diesel nästa gång, men det får framtiden utvisa.
Möjligen ser jag saken ur en annan vinkel efter att ha kört några hundra mil med sambons bil... :wink:
av Ragnarpe
wendtan: Röda bilar är verkligen snygga när dom är nya och rentvättade. Sen när du tar bilder på dom båda så ställ dom bredvid varandra och ta en bild framifrån och bakifrån så man kan se skillnaderna.

Hur är den nya inuti? Ser ingen större skillnad förutom den trevliga konsolen mellan stolarna. Dörrfacken verkar fortfarande vara i "tunnaste" laget....
av Christian_m
En till som är sugen på en 2,0D med facelift.

Ser riktigt trevlig ut. Blev själv lite sugen nu när Volvo kör kampanjen med Business-versionen men det återstår lite amortering till innan det är försvarbart att byta. Ska därför bli intressant att höra vad du har för reflektioner framöver då du kan jämföra både nya och gamla versionen, samt bensin vs diesel då även jag alltid varit inriktad på bensinmotorer.

Snygg bil hur som helst, men ska vi gissa på att det suttit större hjul på om det varit din? ;-)
av jumu01
Jag kan dock inte påstå att bilen är dammig, kanske dålig kamera?? Ser att bilen är röd --- lackbehandlig?? Dubbfria vinterdäck?? Möjligtvis bra i Skåne. Av bilderna så verkar det som våren anlätt Skåne så du har väl sadlat på sommardäcken??? Jag tror nog att du kommer att acceptera diesel som drivmedel i framtiden. Har själv nu kört 420 mil på lite mer än 2 mån och behöver inte tanka den lika ofta som med den bensindrivna bilen jag hade tidigare.
av Christian_m
jumu01 skrev:Jag kan dock inte påstå att bilen är dammig, kanske dålig kamera??
Tror inte det är nåt fel på kameran, snarare är Wendtan dokumenterat petig när det gäller biltvätt/lackvård :D
Användarvisningsbild
av wendtan
Ragnarpe: Den känns spontant tystare än före facelift. Facken i dörrarna är faktiskt klart större, nu kan man ha ett par handskar i facket istället för typ 3 kvitton som förrut :roll:

Christian_m: Hehe, de sitter odubbade vinterhjul på 16" Cordelia fälgarna. Men nu kan man ju byta rakt över mellan bilarna, så vem vet vad som händer framåt vårkanten :D
Möjligheten att köpa 18" medusa eller något annat finnes ju nu när jag kan sätta mina vinterfälgar på Sambons bil.

jumu01: Kameran är helt ny, billig var den inte heller(Ixus 950IS) så ja får hoppas att den håller måttet ett tag :lol:
Dubbfria vinterhjul fungerar väldigt fint härnere ja, tyst och fint går bilen med till skillnad från tröskverket man får med dubbdäck.
Lackförsegling kommer att ske, det kommer nog tyvärr gå några veckor innan jag får en ledig helg att lägga på det dock.
Några sommardäck är de inte dags för än, brukar lägga på dom ibörjan av april. 8)

Någon vår har inte kommit till skåneland än kan jag lova. När bilderna togs var det 1-2 grader kallt och en isande vind gav inget gemytligt fotoväder direkt.
Användarvisningsbild
av wendtan
Christian_m skrev:
jumu01 skrev:Jag kan dock inte påstå att bilen är dammig, kanske dålig kamera??
Tror inte det är nåt fel på kameran, snarare är Wendtan dokumenterat petig när det gäller biltvätt/lackvård :D
Nu förstår jag inte alls vad du syftar på... :wink:
Användarvisningsbild
av Tång
Äger själv en V50 2,0D MY08 och är helnöjd, har bara haft bilen i 2 veckor nu men har i alla fall lyckas komma 100mil. (hade en V70 2,5T MY04 innan) "Till salu"
Den faceliftade modellen är helt klock ren, snyggare lampor, och dom lockat midje listerna och trösklarna, samt att volvo äntligen fattat att man vill ha nätgrillen som standard, mycket snyggare en den cromade.

Mittkonsolen är dock lite annorlunda, väljer de T-tech klädseln är de ribbade ryggstöd, samt dörrsidorna lite större, och så har dom flyttat vissa knappar antisladd knappen har flyttats från mittkonsolen till färddatorn, samt att backvarnaren kopplas ur automatiskt när du ansluter ljuset på en släpkära istället för att koppla ur den med en knapp när du ska backa. :wink: :wink:

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]