Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av diana
hEJ JAG UNDRAR HUR MAN FÅR LOSS DÖRRPANELEN PÅ 440-95:A FÖRARSIDAN
MED EL FÖNSTERHISS
JAG HAR BARA HITTAT EN SKRUV PANEL SITTER STEN HÅRT

M.v. Diana
Användarvisningsbild
av Nebu
Har du inte haft en liknande tråd här innan tycker jag känner igen problemet?
Jag ska kolla på min dörr sida ikväll så får vi se om vi inte kan får bort din dörrpanel.
Användarvisningsbild
av Nebu
Okay jag fuskar å kollar i boken men här kommer en lite lathund i var skruvarna finns.
Användarvisningsbild
av Nebu
Dörrens handtag ska bändas upp från mitten (använd en slö smidig kniv liknande) å hakas av för att komma åt skruvarna där under. tryck sedan dörrlåshandtagets indre sarg framåt dra sedan ut den bakre kanten. Ta bort täckbrickan från fönstervevens centrum (notera vevens position) skruva loss skruven ta bort vev å täckbrickor. Använd ett bredbladigt verktyg för att bända loss dörr panelen som nu bara ska sitta fast i klamrar. Klamrarna ska bändas bort en och en annars kan de skadas. Glöm inte bort att koppla bort högtalaren innan du tar bort dörrpanelen helt. Det ska finnas 5 st klamrar som ska bändas bort och de finns längst kanten på nedre delen av dörren 3 st längs ner och 2 st ca en dm högre upp på var sida längs kanten. Det står något om ett plast membran det går att ta bort men då ska du skära bort längst fästmedlet? Lycka till å hör av dig om jag varit otydlig!
Godluck Diana :wink:
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]