- mån 21 jan 2008, 01:49
Moderator: Moderatorer
Tomas88 skrev:Ett tips för att få bakljusen snyggare är att vaxa dem. Brukar göra det på min när jag vaxar bilen, o de blir som nya.Hehe jo :)
Sweeman skrev:fräsch ;) se till att smeta på lite "tyre shine" på kofångarna som är matta också ;) blir en jävligt fin "wet" look på dem :) men kör på svart kofångar pigment först!Det ska jag göra tack ska du ha för tipset :)
jas39gripen skrev:ok :/ ne men alltid bra å ha allt gjort sen baraSweeman skrev:fräsch ;) se till att smeta på lite "tyre shine" på kofångarna som är matta också ;) blir en jävligt fin "wet" look på dem :) men kör på svart kofångar pigment först!Det ska jag göra tack ska du ha för tipset :)
Nu står bilen dock avställd etc pga indraget körkort.
Men till våren planerar jag R-fälgar, ny svart lack
Sweeman skrev:Dert är visst inte bara jag som är blind ;-//jas39gripen skrev:ok :/ ne men alltid bra å ha allt gjort sen baraSweeman skrev:fräsch ;) se till att smeta på lite "tyre shine" på kofångarna som är matta också ;) blir en jävligt fin "wet" look på dem :) men kör på svart kofångar pigment först!Det ska jag göra tack ska du ha för tipset :)
Nu står bilen dock avställd etc pga indraget körkort.
Men till våren planerar jag R-fälgar, ny svart lackdu kan också köra med värmepistol på kofångarna.
Sen såg jag att bakljusen var matta också, på med fint våtslipspapper och slip ner dem som fan :) sen sprutar du på klarlack! voila, "nya" baklyktor :)
Har dock "lexus" bakljusglas nu likaså fram, men har dock ej kamera, ska försöka fixa en.
Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]