Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av jas39gripen
Har haft bilen sedan sommaren 07.
Hade stora planer för den men det sket sig.
I november månad fick jag alla rutor sönderslagna så nu är det nya rutor runt om :roll: :D
Bilen är såvitt jag vet original.
Är väldigt nöjd med den och väldigt härlig att köra, pigg är den med i sport läget :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ett tips för att få bakljusen snyggare är att vaxa dem. Brukar göra det på min när jag vaxar bilen, o de blir som nya.
av jas39gripen
Tomas88 skrev:Ett tips för att få bakljusen snyggare är att vaxa dem. Brukar göra det på min när jag vaxar bilen, o de blir som nya.
Hehe jo :)
Har dock "lexus" bakljusglas nu :) likaså fram, men har dock ej kamera, ska försöka fixa en. :wink:
Användarvisningsbild
av Pliind
fräsch ;) se till att smeta på lite "tyre shine" på kofångarna som är matta också ;) blir en jävligt fin "wet" look på dem :) men kör på svart kofångar pigment först!
av jas39gripen
Sweeman skrev:fräsch ;) se till att smeta på lite "tyre shine" på kofångarna som är matta också ;) blir en jävligt fin "wet" look på dem :) men kör på svart kofångar pigment först!
Det ska jag göra tack ska du ha för tipset :)
Nu står bilen dock avställd etc pga indraget körkort.
Men till våren planerar jag R-fälgar, ny svart lack
Användarvisningsbild
av Nexus
fin bil :D men slit bort listen under bakrutan den bara samlar skit som gör att listen rostar friskt :( Sen är ju smaken som baken för jag tycker dessa kromade baklysen är fula som stryk men fram lysena till 850 är skitsnygga vilket de inte är som finns till x70 :(
Användarvisningsbild
av Pliind
jas39gripen skrev:
Sweeman skrev:fräsch ;) se till att smeta på lite "tyre shine" på kofångarna som är matta också ;) blir en jävligt fin "wet" look på dem :) men kör på svart kofångar pigment först!
ok :/ ne men alltid bra å ha allt gjort sen bara :P du kan också köra med värmepistol på kofångarna.
Sen såg jag att bakljusen var matta också, på med fint våtslipspapper och slip ner dem som fan :) sen sprutar du på klarlack! voila, "nya" baklyktor :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:
jas39gripen skrev:
ok :/ ne men alltid bra å ha allt gjort sen bara :P du kan också köra med värmepistol på kofångarna.
Sen såg jag att bakljusen var matta också, på med fint våtslipspapper och slip ner dem som fan :) sen sprutar du på klarlack! voila, "nya" baklyktor :)
Dert är visst inte bara jag som är blind ;-//
Har dock "lexus" bakljusglas nu likaså fram, men har dock ej kamera, ska försöka fixa en.
Användarvisningsbild
av Pliind
jaja :P jag är bara mänsklig :P
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]