Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av mitza
Hej, någon som vet en bra jordpunkt till slutsteget i en s70? jag jordade i nedre vänster bältesfäste.. men det sög, så nu sitter jag med ett slutsteg som klipper för ingenting.

mvh robert
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
hej
jag lyfte på mattan mellan de två främre stolsfästena och borrade ett 8 mm hål i plåt balken nära ett av de större orginal hålen så jag kom in med mutter från insidan
Användarvisningsbild
av Nexus
mitza skrev:Hej, någon som vet en bra jordpunkt till slutsteget i en s70? jag jordade i nedre vänster bältesfäste.. men det sög, så nu sitter jag med ett slutsteg som klipper för ingenting.

mvh robert
måste väll finnas många bra jord plattser t e x bultarna som håller sätet eller liknande :roll:
av mitza
jag vill inte borra nå hål, det känns inte kul, jag kanske ska testa bakom sätesbulten.. jag funderade på mittersta bältets fäste i hatthyllan, men vet ej hur det ser ut där.

mvh Robert
Användarvisningsbild
av Nexus
mitza skrev:jag vill inte borra nå hål, det känns inte kul, jag kanske ska testa bakom sätesbulten.. jag funderade på mittersta bältets fäste i hatthyllan, men vet ej hur det ser ut där.

mvh Robert
skrapa plåtrent under bulten och ev på bulten så ska det jorda bra i stol eller bältes infästning
av mitza
ska kolla på de där sen:), men jag har fått ett till problem, hur får man bort hatthyllan? jag råkade såklart spränga en av högtalarna som sitter där..
av Fred
grammse skrev:skrapa plåtrent under bulten och ev på bulten så ska det jorda bra i stol eller bältes infästning
En bra grej är att smeta på lite kopparpasta på kontaktytorna också. Det torkar aldrig, skyddar mot rost och ger en "flytande" kontaktyta med maximal kontakt.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
jorda??? monterade orginal slut steg på en volvo s70 99 under höger förar stol orginal fäste drog kablarna till cd kopplade in dom funkar perfekt ( orginal slut steg till s70)
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]