- sön 25 sep 2005, 14:56
Hej alla.
Har en V70 Classic 00 som har rullat 9000mil.
Har alltid varit strulfri fram till nu.
Mitt problem:
Får vibrationer typ som om däcken är obalanserde. Känns mest runt 80 och 110 kmt.
Detta har verkstaden kollat:
Balanserat däcken, allt ok fast vibrationer är samma.
Monterat dit 4 nya däck och fälgar, mera vibrationer.
Kollat framvagnen, stag, bussningar, bromskivor, klossar och lager.
Haft nere drivknutsdamaskerna för att kolla om drivknutarna är torra, det var dom ej.
Efter denna sista koll var vibrationerna värre än någonsin, fast två dagar senare var allt som normalt, vibrationer runt 80 och 110kmt.
Skall in nästa vecka, då skall dom montera dit två nya drivaxlar bara för att kolla om det kan vara dom som är i obalanse.
Personligt så tycker jag att det bör ej vara dom, men då jag inte är någon x-pert på detta så hoppas jag att någon annan här kan ge mig tips på vad det kan vara.
Bilen är lungt körd, och fullservad.
Snälla, kom med förslag om vad detta kan vara för fel, innan jag blir ruinerad.
Mvh SweSA
Välkommen till forumet SweSA :lol:
Tråd flyttad till rätt avdelning.
Mvh Ramon /Admin
Har en V70 Classic 00 som har rullat 9000mil.
Har alltid varit strulfri fram till nu.
Mitt problem:
Får vibrationer typ som om däcken är obalanserde. Känns mest runt 80 och 110 kmt.
Detta har verkstaden kollat:
Balanserat däcken, allt ok fast vibrationer är samma.
Monterat dit 4 nya däck och fälgar, mera vibrationer.
Kollat framvagnen, stag, bussningar, bromskivor, klossar och lager.
Haft nere drivknutsdamaskerna för att kolla om drivknutarna är torra, det var dom ej.
Efter denna sista koll var vibrationerna värre än någonsin, fast två dagar senare var allt som normalt, vibrationer runt 80 och 110kmt.
Skall in nästa vecka, då skall dom montera dit två nya drivaxlar bara för att kolla om det kan vara dom som är i obalanse.
Personligt så tycker jag att det bör ej vara dom, men då jag inte är någon x-pert på detta så hoppas jag att någon annan här kan ge mig tips på vad det kan vara.
Bilen är lungt körd, och fullservad.
Snälla, kom med förslag om vad detta kan vara för fel, innan jag blir ruinerad.
Mvh SweSA
Välkommen till forumet SweSA :lol:
Tråd flyttad till rätt avdelning.
Mvh Ramon /Admin
Senast redigerad av 1 SweSA, redigerad totalt 0 gånger.