Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Lyckades klanta til mig lite när jag skulle montera kupévärmaruttag i bilen. Jag har i vilket fall råkat slita bort och ha sönder en gummituta som gick från motorrummet upp till den vita plastkanalen vid kupéfläkten i bilen. I motorrummet hade den som läppar som nåt skydd´. Vad är det för nåt? Dränering till värmepaketet? Är det katastrof att köra utan den? Tacksam för svar

MVH William
Sitter den på vänster sida, precis nedanför bröstplåten? Rektangulär? I så fall är det ingen katastrof. Det är en gummibälg för hålet där rör/slangar går för AC om man har sådan.
Är den rund, och sitter en bit ner på torpedplåten, så är det fortfarande ingen katastrof. Då är det bara ett gummiskydd som förhindrar att kablar nöts mot plåtkanterna, samt förhindrar en massa motorljud i kupén.

Mvh/ Adde
Njaee..alltså den sitter i torpedväggen vid passagerarsidan precis där man har fötterna fast rakt upp på torpedväggen och den är rund. Det är inte som en vanlig kabelgenomföring utan det är mer som en kabelgenomföring med en gummislang som satt på ett utlopp i den vita plastkanalen vid fläkten och som sedan ledde ut i motorrummet. Den är rund i änden. Jag trodde att det var en kabelgenomflring, men det är som en gummislang mer.
Ja, dränering till värmepaketet skulle jag tro. Ingen fara att köra utan tills du har köpt ny, men regnvatten som letar sig in och ev läckage från elementet hamnar på mattan.
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]