NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peos99
Hade in min V50 2,4i -05 igår på besiktning och fick nedslag på att höger strålkastare och dimljus pekade åt helt fel håll! -Åtgärda och återkom, eller låt Volvoverkstaden åtgärda det och göra efterkontrollen var beskedet.
Nu var det här väl inget större fel men jag hade haft bilen inne hos volvo på förbesiktning och då fanns det inga anmärkningar på strålkastarna, så de hade ju helt enkelt inte kollat upp den punkten. Även fast de bockat av det på protokollet.
Fick således åka in till volvo igen och betala för injustering och efterkontroll. -Tack för det.

Har någon råkat ut för något liknande ?
av jumu01
Vilken rutten Volvoverkstad, totalt oseriös :-(O) . Har dom gjort förbesiktning och inte hittat något fel och du återkommer från besiktningen med anmärkningar så skall ta mig f-n dom ta kostnaden för detta även ombesiktningskostnaden.

Tydligen handlar förbesiktning om att pungslå Volvoägare på mer pengar än nödvändigt. :-(O)

Den gången Volvo skickar ut om ev förbesiktning så skall jag använda den som toalettpapper, hoppas att inte trycksvärtan fastnar där bak. :)
av Ragnarpe
Har för mig att verkstäder erbjuder kostnadsfria åtgärder om en förbesiktning har gjorts och att bilen sen inte går igenom den verkliga besiktningen, eller har jag fel? Så peos99 borde åka tillbaka till verkstan och få pengarna tillbaka.
Användarvisningsbild
av vickan
poseidon skrev:Hade det varit jag hade jag krävt att Volvo fixade felen som de missade samt kompenserat mig för besväret. Uruselt helt enkelt!
hålle med!! Du(peos99) har ju betalt för ett arbete som volvoverkstaden uppenbarligen INTE har utfört på ett korrekt sätt. Volvo ska stå för omsiktningen samt åtgärda felen!
Användarvisningsbild
av gooose
peos99 skrev:Hade in min V50 2,4i -05 igår på besiktning och fick nedslag på att höger strålkastare och dimljus pekade åt helt fel håll! -Åtgärda och återkom, eller låt Volvoverkstaden åtgärda det och göra efterkontrollen var beskedet.
Nu var det här väl inget större fel men jag hade haft bilen inne hos volvo på förbesiktning och då fanns det inga anmärkningar på strålkastarna, så de hade ju helt enkelt inte kollat upp den punkten. Även fast de bockat av det på protokollet.
Fick således åka in till volvo igen och betala för injustering och efterkontroll. -Tack för det.

Har någon råkat ut för något liknande ?
När du gör en förbesiktning hos en volvo återförsäljare och bilprovningen hittar fel efter så skall verkstaden som utförde förbesiktningen åtgärda bilen kosnadsfritt Det är det som är grejjen med det hela Så ta med dig båda kvittona och åk tillbaka.

Sedan kan man tycka att man besiktigar bilen först sedan till verkstad så har du en "arbetsorder" på vad som behöver åtgärdas och då uppstår inte dom här situationerna och det blir 1 besök SBP 1 besök verkstad då dom tarbort 2 orna för dig

//Goose
Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]

Är inte det där hål som någo[…]