Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nevyn
Tycker det är ett bra initiativ och jag håller med dig helt och hållet! Räcker med ett "Tjena" när jag ringer till verkstaden visserligen...
av Noodles
Nej nej jag menade inte som kritik, och jag håller med, har man betalat för en grej så ska den vara ok!! (oavsett om det är BigMac meny eller en bil för 200000:- ) :)
Sen är intressant att läsa hur olika Volvohandlare/verkstäder bemöter kunder och hur långt de är beredda att gå för att få nöjda kunder.

/Fredrik 8)
av NCR
Ny update i listan gjord.

*edit*

Nu fick jag tag i teknikern och fick ytterligare en ny tid. Denna gång får han byta ut drivaxlarna eller vad det nu är som låter.

Så det är bara att bita i det sura äppet och vänta 2 nya veckor på verkstadstid.
Användarvisningsbild
av greeeken
NCR skrev:Ny update i listan gjord.

*edit*

Nu fick jag tag i teknikern och fick ytterligare en ny tid. Denna gång får han byta ut drivaxlarna eller vad det nu är som låter.

Så det är bara att bita i det sura äppet och vänta 2 nya veckor på verkstadstid.
vad sägs om att sälja bilen?
av NCR
greeeken skrev:
NCR skrev:Ny update i listan gjord.

*edit*

vad sägs om att sälja bilen?
Glöm det!

Nu börjar den ju bli bra! :D
av nevyn
Helt rätt!!!
av NCR
Efter sista inlämningen hoppades jag på att meckan hade hittat vad det var som knakade. Han ringde mig vid 16-tiden och berättade att det berodde på att "han hade gjort ett dåligt jobb förra gången han limmade splinsen, och nu hade han slipat och limmat igen".

Lät ju fint tänkte jag, fick nycklarna och när jag kommer ut till bilen och startar den samt lägger om ratten och kryper framåt lite så...*knak*.

Hepp, inte fixat denna gången heller!

Fick en ny tid idag, lämnade in på morgonen och blev uppringd på eftermiddagen då mecken berättade att nu hade han lämnat bilen till en kollega och att denne ville behålla bilen tills imorgon då han inte hittade några fel. :roll: Det som är lite intressant är att min lånebil är också en V70 med samma motor och samma årsmod som min egen och den knakar INTE.

Fortsättning följer...
Användarvisningsbild
av Brainy
Lycka till! hoppas de reder ut det!
Klart du ska säga till om något är fel på kärran!

/Anders
av NCR
Nu ringde min meck och berättade att de tänker byta styrväxel på bilen. Tydligen ett ganska knöligt jobb.

Känns verkligen skönt att de hittade nåt och att mitt tjat verkar ha haft effekt! Fick ny tid den 14:e för byte.

Nån som har gjort ett sånt arbete och vet nåt om styrväxlar?
Senast redigerad av 1 NCR, redigerad totalt 0 gånger.
av NCR
I morse (satans tidigt) lämnade jag in bilen för att byta styrväxel. Min meck talade i förbigående om att de hade beställt en utbytesdel (alltså en begagnad) ifrån http://www.jb-bildemo.se .

Är det någon som har handlat av dem och vet hur noggranna de är? Känns lite jobbigt att det snart kommer att sitta en "krockad" del i min bil... eller kan jag vara lugn? :???:

Hej! Har en volvo 740 GLE som ni säkert k&au[…]

PPC3 behövs inte, inga uppdateringar. GDM oc[…]

Faux V90 - cross country

Nu när Volvo har lagt ner sina cross country[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han kla[…]