Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Hela kopllingsatsen ligger runnt 2500 :- + arbetet! för en 2,5t 04 eller t5 samma!!
Gör dig en tjänst låna och köp nytt tro mig har hafft lite haverier på min förra bil!
av marrol899
Ampy skrev:Hela kopllingsatsen ligger runnt 2500 :- + arbetet! för en 2,5t 04 eller t5 samma!!
Gör dig en tjänst låna och köp nytt tro mig har hafft lite haverier på min förra bil!

Vad ingår i en kopplings sats?
Tryckplatta ska jag köpa ny sån med?

Hittade igår en kopplings sats för 1900 kr billigt?
Annars blir det packbox också kanske urtrampningslager men den kostade en tusen lapp.
av volvo experten
marrol899 skrev:
Ampy skrev:Hela kopllingsatsen ligger runnt 2500 :- + arbetet! för en 2,5t 04 eller t5 samma!!

Vad ingår i en kopplings sats?
Tryckplatta ska jag köpa ny sån med?

Hittade igår en kopplings sats för 1900 kr billigt?
Annars blir det packbox också kanske urtrampningslager men den kostade en tusen lapp.
Herregud sälj bilen och åk cykel om du inte har råd !!
av Fisketorp
Alltså sådana onödiga komentarer som "sälj bilen och cyckla" vafan skärp er folk..

Får dok hålla med övrigt folk.

Köp för guds skull inte beg. 2500kr kan man skaka fram på något sätt och JA det är det värt.

tänkt dig att du sätter dit beg. sedan håller det ett kort tag och du får stå för hela kostnaden igen. bara arbetskostnaden ligger på minst 5000kr säkerligen mer hos en volvoverkstad.

Så att köpa hela kopplingssatsen för 2500kr (utrampningslager, lameller vad mer ingår?) och en packbox för 39kr för ja den byter man väl också om man är smart. och säljaren går med på merkostnaden i arbete.

1900kr var väl ok pris om det är nytt. somsagt beg glöm det då kan det lika gjärna sitta det som sitter.

Sedan är inte detta för att avskräcka från beg, beg finns många bra saker att köpa men inte att chansa på i sådana här sammanhang då du råkar få arbetet gratis och ännu värre vore det om du skulle betala för arbetet. =)

//Martin

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]