Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henrikd86
Tjena igen,
Nu är det såhär att sist jag kopplade in ett slutsteg i bilen så var det en polare som fixade det. Han sa att det fungerade lika bra att ta strömmen från stereon så jag antog att det skulle vara bra. MEN det var det inte så nu tänkte jag dra alla kablar som man egentligen ska. Mitt problem är att jag inte hittar något hål i motorrummet som går in i bilen. Någon som har dragit kablar som har lust att ta en bild åt mig eller beskriva var det finns ett hål?

MVH Henrik
av krang
Jag har inte heller gjort stereon själv men förra ägaren har det. Jag har en kabel från batteriet bak till ett slutsteg i kofferten. Det är en 440 -94 och kabeln går längs högra sidan (samma sida som batteriet) tillsammans med några originalkablar till något annat upp till, och igenom, en genomförning vid torpedväggen högt upp. Genom den hamnar man uppe vid vindrutetorkararmarna och längst upp i högra hörnet finns en genomförning som går in i kupén. Vet inte vart den kommer ut riktigt tyvärr men nånstans bakom inredningen där man har fötterna när man kör. Ska försöka ta reda på exakt idag.
av robbs
jag har dragit från batteriet, funkar det verkligen ta från sterion? :/ du kan borra ett litet hål i relä boxen i motorrummet sen hade jag ett hål för relä men satt inget där så gick igenom där och sen kommer man ut vid säkringsboxen i bilen ;D
av Bj_
låter krångligt det där :shock: men det jag gjorde var att slita bort plasten vid fötterna och rakt upp åvanför pedalerna finns en genomföring av en kabelstam. där kommer man upp bredvid reläboxen. skär ett litet hål i gummit, trä igenom en ståltråd som du tejpar fast kabeln på och dra igenom från insidan. buslätt, jag gjorde det på en parkering med en gatlampa som belysning på typ 15 minuter :) sen kan man behöva borra sig lite fram men det är lätt att lösa

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]