Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av risten
När jag vrider på nykeln så klickar det bara till en början, o sen börjar startmotorn gå runt lite sakta. Men den hoppar inte igång. Har hänt ca 3gånger nu. Men om kör med startkablar/booster så hoppar den igång,
har då kunnat åka i en 4-5dagar första gången det hände o nu bara en 4-5starter innan det händer igen? Batteriet som inte är helt friskt? Efter att försökt starta några gånger kom "Motorprestanda nersatt" upp. Beror väl på att batteriet är dött?
Tänkte höra här innan jag sticker o köper nytt batteri iallafall.
Användarvisningsbild
av greeeken
risten skrev:När jag vrider på nykeln så klickar det bara till en början, o sen börjar startmotorn gå runt lite sakta. Men den hoppar inte igång. Har hänt ca 3gånger nu. Men om kör med startkablar/booster så hoppar den igång,
har då kunnat åka i en 4-5dagar första gången det hände o nu bara en 4-5starter innan det händer igen? Batteriet som inte är helt friskt? Efter att försökt starta några gånger kom "Motorprestanda nersatt" upp. Beror väl på att batteriet är dött?
Tänkte höra här innan jag sticker o köper nytt batteri iallafall.

Ett klasiskt fel på att batteriet är påväg att dö.
Det kan nog inte bli så mkt klarare än så.
Innan du springer o köper ett nytt låna med ett annat batteri (låna om du kan)
Användarvisningsbild
av risten
Trodde nästan de. Låna med ett annat?
Ska dra igång den o mäta om den laddar som den ska, gör den det blir det får det bli ett nytt batteri..
Senast redigerad av 1 risten, redigerad totalt 0 gånger.
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]