Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

Japp, nu har jag skaffat mig en lekbil som ska tuktas hårt i vinter, för att slutligen gå på skroten till våren. :lol:
Hittade en annons på blocket, som lockade mig. Det var en 244 med V6.
Aha tänkte jag, en 264. Men nej då, de tär verkligen en 240 med V6. Dock är den reggad så, så det är inga bekymmer med det.
Lite synd på utrustning bara, eftersom det bara är taklucka och centrallås nu. Även elöppnad baklucka.

Edit: Har nu fått reda på att det SKA vara en 244, precis som det står i alla papper. Det är en 244 GLT6, alltså tydligen nått udda.
Varför hittar jag alltid udda bilar???? :lol:

Men spela roll, priset i annonsen var 2500 kr som den stod. När jag surrade med killen andra gången i fredags, så prutade han själv ner till 1500 kr, men då fick ajg itne med det nya batteriet dock. Men usa-front samt sparklåda följde med. Sparklådan behöver bytas som ni ser på bilderna. :P
Motorn går som en klocka utan några som helst missljud. Förra 264an jag hade började ena kammen gnissla vid 3000 rpm, de tär mindre bra.

Men det är dock lite mer fix på denna.
Sparklådan som sagt.
Sen måste jag renovera bromsarna runt om, för det har stått i över 2 år, så dom har rostat ihop. Det går att köra bilen, men det går tungt. Inga problem att bromsa kvar den dock. :twisted:
Så ska jag montera ihop det nya avgassystemet som sitter på. En skarv har gått isär bara.
Så är det några kablar till bakljusen som ska fixas, för det hänger kablar där som itne ska hänga. :roll:

155 hk i en gammal sketen 240 från 81, det får duga som vinterbil, eftersom jag ställer in min 780 i garage över vintern, och ska försöka sälja den i vår, när det börjar bli säsong för den typen av bil. :D

Den har gått 228484 enligt mätaren, och det är många södermil, därav all rost. Men lite rost, vem bryr sig när det är en lekbil i vinter bara? :twisted:
Sen är det en mycket vacker kofångare i fram. Nån parkeringsskada tror jag, eftersom de tär vitt på hörnet. MEn jag är dock oskyldig. :P

Så till alla bilder då....

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Brainy
Låter som ett bra pris för en lekbil och visst låter den rolig!

Ska du sälja bertonen? tröttnat på allt strul med den? :(

/Anders
av Addekarlsson
Brainded skrev:Låter som ett bra pris för en lekbil och visst låter den rolig!

Ska du sälja bertonen? tröttnat på allt strul med den? :(

/Anders
Den är jätteskoj, jag lovar. :D

Jo, hittar jag rätt köpare, så ska den säljas. Det beror på att jag har inte råd att renovera upp den till det skick jag vill. Strul kan jag leva med, men inte öken i plånboken. :???:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag är ju fortfarande avundsjuk på denna :lol: så nu får du gärna ge en redogörlig berättelse för hur den går!

/Anders
av Addekarlsson
Det går inte alls. Den står översnöad och kommer inte användas av mig. Det var för mycket jobb på den, så det är inte värt det bara för 1 vinter, eftersom den bara skulle användas som vinterbil.
Så den står där den står, och blir den inte såld innan våren, så åker den på skroten.
På andra forum var intresset för denna 240 väldigt stort, tills jag bjöd ut den till försäljning. Då var det helt plötsligt ingen som ville ha den längre. :lol:

Mvh/ Adde
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]