Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mattias_F
Sådär,
Nu var servicen i Landvetter gjord.
De här killarna är duktiga!
för det första: Intervallen på MY05- är 3000mil eller ett år beroende på vad som infaller först. I vissa fall när bilen körts mycket i stadstrafik kan den indikera tidigare. Jag upfattade det som att det även mäts hur många timmar bilen gått.
När det gäller service så var den förstklassig med originalprylar. I min 6000 service Byttes Olja + Filter, bromsolja, luftfilter ,kupéfilter, tändstift samt bilen känns över på övriga funktioner. I mitt fall slutade dagens dom på drygt 3660.- vilket jag bedomer vara schysst. Minus dock att Volvos Vida server låg nere så min tillägg i AUM för subwoofer inte kunde göras :(
Denna verkstad har mitt fulla förtfroende att i fortsättningen ta hand om min treåring. :wink:
av ank9
Lite ot, men jag skall göra 10 000 milaservice och fick pris av bilia på 5030:-
Ringde firman i Landvetter och de sa att beroende på vilket kupéfilter som skall i bilen kommer det kosta max 2200:-
Skaplig skillnad...
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Gjorde ånyo Service (13.000mil) hos Landvetter för en månad sedan. 2.500 SEK och Volvo assistans garanti!
Mattias_F skrev:Gjorde ånyo Service (13.000mil) hos Landvetter för en månad sedan. 2.500 SEK och Volvo assistans garanti!
Det låter inte alls dumt. Men ses dom som lika högt värderade om man får problem i framtiden med bilen och volvo kollar i min servicebok? Förstår inte riktigt systemet :oops:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Personligen så vet jag inte om stämpeln i sig är något självändamål, men assistansen som försäkring är en trygghet.
Min erfarenhet är att det är fortfarande jag som ägare som väljer vad jag respektive verkstaden åtgärdar eller ej och stämpeln sitter där oavsett vad jag valt reparera/byta ut delar och visar ju enbart att man följt tillverkarens rekommenderade underhåll.
Okej.. Men min bil är 08, gått 6 k snart. Vi säger att nåt motorfel typ låda rasar. Kommer bilia kunna göra livet sitt för mig för att jag valt att serva på Landvetter?
Användarvisningsbild
av Mattias_F
För mig spelar inte verkstaden så stor roll som mekanikern. Enligt mig är rätt mek skillnaden. Företagen bakom har inte speciellt olika villkor sig emellan och samma garantier från tillverkarna at rätta sig efter. Däremot kan en mindre verkstad klara ett mer personligt bemötande.
Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]

Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]