Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Jasså vet inte varifrån jag fått det andra då. Men de där siffrorna är väl ändå från någon standard-test som är samma för alla bilar och i svenska förhållanden så e de ju inte så konstigt om det blir lite högre.
Användarvisningsbild
av camaro69
camaro69 skrev:En del ojar sig över dyra reservdelar.

Är det någon som vet vad ett batteripacksbyte kostar? Samt hur ofta behöver det bytas?
Ingen som kan svaret på detta?
Har hört en siffra på nästan 100 000 kr. Ja ni läste rätt. Etthundratusen !!!!!!!!! Kan detta verkligen vara möjligt????
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:
camaro69 skrev:En del ojar sig över dyra reservdelar.

Är det någon som vet vad ett batteripacksbyte kostar? Samt hur ofta behöver det bytas?
Ingen som kan svaret på detta?
Har hört en siffra på nästan 100 000 kr. Ja ni läste rätt. Etthundratusen !!!!!!!!! Kan detta verkligen vara möjligt????
om herrn lugnar sig lite så ska jag fråga imorgon men har för mig det kosta ca 70000 men ska fråga så jag ej ljuger :oops:
svaret kommer imorgon efter 16,00 :D
Användarvisningsbild
av camaro69
Tack grammse.

Du är en klippa. :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Toyota Prius -03 1,00st G9510-47030 BATTERY ASSY,HV SUPPLY 16990:- + moms = 20863:- MEN DET ÄR 8år/16000mils GARANTI PÅ BATTERIETDet var billigare än vad någon trodde nere på Toyota Eskilstuna.
När första priusen kom låg priset bra mycket högre runt 70000 sa de på kursen, de måste ha bytt leverantör eller insett att ingen kommer köpa bilen om ett batteri kostar nästan halva bilens värde :-O)
Användarvisningsbild
av camaro69
Tack grammse. :D

Tyckte siffran som jag hörde lät kraftigt i överkant, men som sagt. Man blir häpen ibland på reservdelspriser.

Jag kommer inte köpa någon Toyota i alla fall. Får hålla tillgoda med min gamla trotjänare.
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:Tack grammse. :D

Tyckte siffran som jag hörde lät kraftigt i överkant, men som sagt. Man blir häpen ibland på reservdelspriser.

Jag kommer inte köpa någon Toyota i alla fall. Får hålla tillgoda med min gamla trotjänare.
visst de är inte gratis och inte vackra men ganska coola köra då de går ljudlöst fram när bara elmotorn driver bilen :D
Men en bil ska brumma och låta lite :lol:
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
PRIUS skrev:Priusens.......... *klipp*
Är du månne Toyota-handlare?? ;)

//David
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]