Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av intruder
hej jag har en 945 -95 som jag har bytt huvudbromscylinder på på grund av sjunkande pedal.jag luftade bromsarna så att dom kändes bra sen när jag startade bilen sjönk pedalen till botten det gick endast att pumpa upp lita tryck.vad vara fel .ABS eller servo eller.....?
av Addekarlsson
Säker på att du luftat ordentligt? Går en hel del bromsvätska innan man är klar, om man inte har riktigta grejjer att lufta med.
Tror du fortfarande har luft i systemet.
Har du gått ner luft i abs-en, så är det hårt arbete att pumpa bort det igen...

Mvh/ Adde
av intruder
jag har luftat mera men det hjälper inte det går liksom inte att bygga upp nåt tryck utan bromsen känns bara svampig
av CeD
Fick samma problem efter skiv och klossbyte. Av någon anledning så fick jag svampig pedal som sjunker undan allteftersom man bromsar. Ska ju inte hända vid ett byta av bara klossar. Iofs så kan ju packningarna i huvudcylindern gått över någon vändkant så att dom nu inte sluter tätt.

Hursomhaver, köpte en luftanordning idag som man sätter på bromsoljeburken och kopplar in högtryck på (tex en vanligt däck) och därigenom kan lufta själv hur enkelt som helst. Bara öppna ventilerna och hålla koll på oljenivån i burken. Bromsolja ska ju liks bytas ut då och då och när man liks fått ny olja i hela systemet är det ju bara att köra den runt runt tills all luft är borta.
av helge
Hej! Har du fått ordning på problemet? Har själv en 945-91 med en liknande problembild.
Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Batterifråga?

Aha, enkel och smidig lösning.

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]

Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]