Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Tejnare alla!
Ska byta bromsslangar och rör fram på min v70. Har aldrig gjort det på kärra med ABS bromsar. Köpte en sån slang som man sätter på hjulet och trycker med. Vilket tryck är lämpligt att ha i hjulet? och är det nått annat man bör tänka på/göra när man bytt pinalerna?
av *pettson*
Kena skrev:Tejnare alla!
Ska byta bromsslangar och rör fram på min v70. Har aldrig gjort det på kärra med ABS bromsar. Köpte en sån slang som man sätter på hjulet och trycker med. Vilket tryck är lämpligt att ha i hjulet? och är det nått annat man bör tänka på/göra när man bytt pinalerna?
Min personliga åsikt?.. Skippa den typen av hjälp. Ta hjälp av mamma eller pappa eller en kompis som trampar. Problemet är att OM DU HAR OTUR får du med microbubblor när du luftar av nu. Så småningom ställer sej dom på samma ställe och du har luft i systemet. Det finns INGET verkstads system som är godkänt som trycker in luft. Jag har ett liknande system här hemma som jag fyller med luft. MEN det är ett membran emellan luften och bromsvätska som jag har i luftaren. SÅ när jag öppnar kranen kommer bromsvätska att stå med nåt kilos tryck rakt ned i behållaren. Men även där är det risk att jag får med luft in. Absolut bäst är att använda en bromsluftare med SUG funktion. Den är totalt säker att använda. Att det är abs på bilen är inget problem sålänge du inte matar in luft i systemet. Bara att sätta pedaltryck, lossa nippeln, släppa ut, stänga släppa.. precis som alla andra bilar.. :-)-)

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.