- mån 28 jan 2008, 04:15
#168879
Hej!
Jag har krockat med min bil! :( en morgon då jag var påväg mot parkeringen på jobbet.. det var glashalt.. isigt med ett lager vatten ovanpå. givetvis smög jag fram eftersom jag visste att de var HALT :) kör försiktigt men upptäcker att jag glider mer o mer ut mot kanten mot en tall och en gran. försöker att styra upp från lutningen men det händer inte mycket.. till slut släpper det helt och jag glider in mot träden så jag bromsar så hårt jag kunde och försökte att styra bort från träden. Hade jag gasat hade det kunnat bli värre. vågade inte chansa. PANG in i tallen med höger sida.. strålkastaren helt krossad med insatsen och allt.. stötfångaren lite lite skrapad och intryckt (syns knappt) så jag har ringt volvia och anmält så nu kommer skadan att maximalt kosta 5000kr att reparera (hoppas på lägre) :) eftersom självrisken är på 5000kr vid nybil. Väntar på att volvo verkstaden ska få in en ny strålkastare eftersom min är krossad och kör omkring med en plastbit fasttejpat. MEN
häromdagen när jag skulle köra till jobbet så hann jag 4mil sen började bilen att hacka.. trodde att bensinen var slut vilket den var också nästan men inte enligt färddatorn (20km till tom tank) stod det. Det lustiga var att när då bilen stannat av så väntade jag kanske 30sek med tändningen på. Så larmar bilen med pip.. sen stod det på displayen "Batterinivå låg" konstigt tyckte jag.. :D bilen borde ju ladda medans man kör. Ringde åt en på jobbet för att höra om han kunde komma med bensin.. givetvis står vi där mitt ute i skogen utan en enda människa på typ 2-3mil :) efter ca en halv till en minut så piper bilen som om de vore en bomb som skulle sprängas.. då står det "Energisparläge.." sen stängde halva bilen av sig :) stereon.. belysning osv.. :D vad fan tänkte jag..
så jag ringde efter en kille som kom och bogserade oss till jobbet. Där ringde jag åt volvo assistans och förklarade problemet. Efter 30min ringde bärgningsbilen :) väl på plats kollade han i motorutrymmet om de fanns lösa kablar eller annat konstigt. men han hittade inget. Han provade att ge starthjälp från lastbilen. Men felmeddelandet om låg batterinivå fanns fortfarande kvar :) bilen startade givetvis inte.. startmotorn går ju runt men. Bilen startar inte. Antaglingen för att de är typ några centiliter kvar i tanken men ändå ;) tycker ju inte att felmeddelandet om batterinivån ska vara kvar om man kopplar in starthjälp.
Enligt verkstaden så kan de vara batteriet som är paj. Lustigt eftersom bilen är under 3år gammal.
Så nu står min bil utanför volvo o fryser ;) o väntar på att bli undersökt. Undertiden har jag nu en hyrbil. En Volvo C30 2.0D i 5 dagar :D vilken skön bil alltså.. vilket vridmoment!!!! :D :D :O
Jag har nu haft min bil inne på verkstaden ungefär 5-6gånger för diverse fix. En av verkstadssnubbarna kan mitt regnr nu då jag kommer in till receptionsdisken :)
Snacka om att de finns mycket elproblem med S40 och V50 oj oj.. en grannes son har en V50 o han har också haft en del problem med elgrejor. Vilket rappel. Varför kan inte volvo fixa sånt redan från början innan de släpper ut bilarna?
Har de för bråttom att få ut dem på vägen?
Jag har krockat med min bil! :( en morgon då jag var påväg mot parkeringen på jobbet.. det var glashalt.. isigt med ett lager vatten ovanpå. givetvis smög jag fram eftersom jag visste att de var HALT :) kör försiktigt men upptäcker att jag glider mer o mer ut mot kanten mot en tall och en gran. försöker att styra upp från lutningen men det händer inte mycket.. till slut släpper det helt och jag glider in mot träden så jag bromsar så hårt jag kunde och försökte att styra bort från träden. Hade jag gasat hade det kunnat bli värre. vågade inte chansa. PANG in i tallen med höger sida.. strålkastaren helt krossad med insatsen och allt.. stötfångaren lite lite skrapad och intryckt (syns knappt) så jag har ringt volvia och anmält så nu kommer skadan att maximalt kosta 5000kr att reparera (hoppas på lägre) :) eftersom självrisken är på 5000kr vid nybil. Väntar på att volvo verkstaden ska få in en ny strålkastare eftersom min är krossad och kör omkring med en plastbit fasttejpat. MEN
häromdagen när jag skulle köra till jobbet så hann jag 4mil sen började bilen att hacka.. trodde att bensinen var slut vilket den var också nästan men inte enligt färddatorn (20km till tom tank) stod det. Det lustiga var att när då bilen stannat av så väntade jag kanske 30sek med tändningen på. Så larmar bilen med pip.. sen stod det på displayen "Batterinivå låg" konstigt tyckte jag.. :D bilen borde ju ladda medans man kör. Ringde åt en på jobbet för att höra om han kunde komma med bensin.. givetvis står vi där mitt ute i skogen utan en enda människa på typ 2-3mil :) efter ca en halv till en minut så piper bilen som om de vore en bomb som skulle sprängas.. då står det "Energisparläge.." sen stängde halva bilen av sig :) stereon.. belysning osv.. :D vad fan tänkte jag..

Enligt verkstaden så kan de vara batteriet som är paj. Lustigt eftersom bilen är under 3år gammal.
Så nu står min bil utanför volvo o fryser ;) o väntar på att bli undersökt. Undertiden har jag nu en hyrbil. En Volvo C30 2.0D i 5 dagar :D vilken skön bil alltså.. vilket vridmoment!!!! :D :D :O
Jag har nu haft min bil inne på verkstaden ungefär 5-6gånger för diverse fix. En av verkstadssnubbarna kan mitt regnr nu då jag kommer in till receptionsdisken :)
Snacka om att de finns mycket elproblem med S40 och V50 oj oj.. en grannes son har en V50 o han har också haft en del problem med elgrejor. Vilket rappel. Varför kan inte volvo fixa sånt redan från början innan de släpper ut bilarna?
Har de för bråttom att få ut dem på vägen?
Volvo S40N 1.8 -06