NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

groggarn skrev:jupp snygg som fan är den... har en svartmetallic S40 T5 R design, hämtade den i måndags, men vad tusan har volvo gjort med sin fina femma.. undras om de ansträngt sif för att den ska låta som en Ford. när ja körde ut första gången var jag tvungen att kolla under huven så ja verkligen fått rätt bil. :S. den går bra å så men den är inte på långa vägar lika rå som min förra bil, S60 T5.
men grymt mycket snyggare

Huh?

Den kompaktare T5:an som sitter i S40/V50/C70/C30 har inte samma klassiska ljud som i t.ex S60 2.5T/T5/R. Men det är väl abslout inget fel på ljudet i nya heller? Jag tycker att den morrar på fint!

Mäter du prestandan på S40 T5 vs S60 T5 så är det ju samma siffror....
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
groggarn skrev:jupp snygg som fan är den... har en svartmetallic S40 T5 R design, hämtade den i måndags, men vad tusan har volvo gjort med sin fina femma.. undras om de ansträngt sif för att den ska låta som en Ford. när ja körde ut första gången var jag tvungen att kolla under huven så ja verkligen fått rätt bil. :S. den går bra å så men den är inte på långa vägar lika rå som min förra bil, S60 T5.
men grymt mycket snyggare

Huh?

Den kompaktare T5:an som sitter i S40/V50/C70/C30 har inte samma klassiska ljud som i t.ex S60 2.5T/T5/R. Men det är väl abslout inget fel på ljudet i nya heller? Jag tycker att den morrar på fint!

Jag tycker Volvo byggde bort det fina ljudet i femman någon gång när V70N kom (2001 nånstans). De V70N T5 jag hört misstar man ju för diesel vid kallstart!

Skillnad var det med 850 GLT -92...då lät det femma, precis som i gamla härliga Audi :)
Användarvisningsbild
av Funk
Om du menar 0-100 så kanske det stämmer.. Men T5 i S60 har upp till 260hkr/385Nm beroende på årsmodell. Det är en högtrycksturbo, medan den i lilla plattformen är en lågtryckare med max 230hkr/340Nm.

/Thomas
av Dennisen
Kostas skrev:Två bilder på min skönhet. Kommer fler bilder när sommarhjulen är monterade
Nice Kostas!
Användarvisningsbild
av Appel
Kostas skrev:Två bilder på min skönhet. Kommer fler bilder när sommarhjulen är monterade
Klart supersnygg Kostas, men jag kanske är lite partisk för jag har ju också en röd!! :D

Lycka till!
av groggarn
ska ta och knäppa några bilder på min kärra, lägger upp dem imorgon, och ja,, visst fasen går den bra, blev bara lite paff av ljudet.
den är jäkligt mycket mycket roligare att köra än min S60 var som i dagsläget skulle kännas VÄLDIGT omodern och tung.
av mattdahl
Här kommer några bilder på min bil, som jag hämtade ut i onsdags.

Det var lite dåligt väder och sent på eftermiddagen, så bilderna blev inte speciellt bra. Återkommer senare med bättre bilder.
Det är vinterdäck på bilen, så det är inte de 18-tums fälgar som ingick i R-design-paketet.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Kostas
mattdahl skrev:Här kommer några bilder på min bil, som jag hämtade ut i onsdags.

Det var lite dåligt väder och sent på eftermiddagen, så bilderna blev inte speciellt bra. Återkommer senare med bättre bilder.
Det är vinterdäck på bilen, så det är inte de 18-tums fälgar som ingick i R-design-paketet.
Var har du fått rutorna tonade? (för inte fick du det från fabrik väl?)
Vad fick du ge för det? Vad har du för motor?
av mattdahl
Kostas skrev: Var har du fått rutorna tonade? (för inte fick du det från fabrik väl?)
Vad fick du ge för det? Vad har du för motor?
Rutorna är inte tonade från fabrik, för det fanns inte som option. Däremot så fixade säljaren allt åt mig. Har för mig att det gick på 3000 kr för alla fem rutorna. Sedan vet jag inte om de gjorde det själva på verkstan eller om de lämnade bilen till någon extern firma, det är i alla fall proffsmonterat.

Motorn är en D5:a med geartronic-lådan.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 21
1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]