Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nebu
En ny uppdatering angående Spöket.

Körde hem några kompisar härom natten kommer in i ett mindre samhälle å helt plötsligt så smäller det till som #an i höger fram.
Höll på att #kita ner mig.
Så jag stannar bilen å kollar höger fram...

Det pyser mellan däcket å fälgen (splitternytt däck) å fälgen var intryckt. ca 1 cm i ytterkant!!!
Går till stället där det smällde, å där ligger en kantsten som är 12 cm hög mitt i körbanan!
Jaja tänker jag pallar inte byta till reservdäcket är bara en 2 mil hem om det blir värre så stannar jag på vägrenen tänker jag.

Jag kom hem utan att byta.

Å nu står spöket å väntar på ny fälg å däck, ja å länkarms bussningar så klart (han självstyr som #an när jag gasar å bromsar, otäckt) då jag inte vill köra med honom som läget är idag.
Bilar är bra.
Om man vill göra av med pengar ...
av ZeoN
har du bytt ?
ingen höjdare insåg jag.....
slog sönder de gammla med hammarslägga och sen få in de nya var lätt slipa lite på klackarna och banka in med 2tum 3 och slägga....
sen å få fast fanskapet på bilen tog ju hela jävladagen.....
nu måste jag göra en framvagns inställning upptäckte jag ( styrningen ).... suck elendet tar aldrig slut....
Användarvisningsbild
av Nebu
Nej jag har inte bytt ännu.
Blir nog snart. Hör av mig när det är gjort.

Jag trodde du skulle pressa ur dem och i dem med ditt fin press verktyg?
Så det gick å slå in de nya, vad gott att veta :-)-)

Har satt på att par andra däck fram nu, bättre beg (gratis) å körde lite 90 väg i helgen. Jag blev lite orolig, vet inte om det var däcken eller vad det var, men det "morrade" i bilen vid vissa hastigheter läskigt.

Kan även rapportera att när jag lyfte spöket med domkraft för att byta däck så ser jag till min förskräckelse att det rinner något från under bilen i 1-2 minuter först en stråle sedan droppande. Luktade på det som runnit ut...det var Växellådsolja å jag som trodde han hade slutat läcka växelådsolja. Fram med tratt, slang, w80-90 och en oljepluggs nyckel.
kollar oljenivån med fingret, och till min stor förvåning är den som den ska??? Hur konstigt som helst! Men jag kom på i efterhand att det kanske berodde på att jag satt på lite mindre däck fram 175/70 R14 så spöket luta sig lite framåt, jag har ju orginal storlek bak.

Ska passa på när jag byter bussningar att kolla lederna i framvagnen. Misstänker att någon eller ett par leder är lite för slitna.
Fick jobb på annan ort i förra veckan så nu blir det till att pendla med honom när man jobbar natt å då måste spöket vara i skick igen. Så jag har ett par månader på mig att serva å kontrollera honom. Jag längtar till när han är som han ska.

Var på dop i söndags å en vän frågade om de kunde åka med mig tillbaka från kyrkan till stan (med spöket) javisst sa jag.
Kommer ut till bilen, BAGAGELUCKAN vägrar att gå upp! och jag kan inte använda nyckel där bak då det har varit inbrotts försök så den är paj. Så jag fick stå å låsa och låsaupp centrallåset i 5-10 minuter innan spöket gav med sig å lät mig komma in å lägga barnvagnen där. Sen när vi var framme i stan så var det samma sak trots att jag inte rört låset sedan vi fått in barnvagnen där bak! De som åkte med sa "men den låter ju fint" så man kanske är lite överkänslig?
Användarvisningsbild
av JonasPalm
Mycket underhållande och inspirerande att läsa om din 1000-kronors 440, NoIslam :D
Har själv en 460 -95 som jag köpte av morfar för 2000:-
13500 mil, stått i garage, hur fin som helst!

Om nån skriver hur man bifogar bilder, så kan jag lägga upp. (försökte precis)

Egentligen skulle morfar ha 10 000 för bilen men jag fick den för 2000 som sagt. Varför ska jag gärna skriva men inte just nu.

/JP
Användarvisningsbild
av JonasPalm
ZeoN skrev:du skriver [ IMG ] adress [ / img ] för att länka till bilder

Ok, så det går inte att ladda upp en bild från sin hårddisk?

/JP
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]