Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldies
Har precis köpt mig en 440 glt 1990. bilen går bra men bara ibland efter ca 1-2min så vill den inte varva ur när man kör bilen bara bluddrar orken försvinner bara typ.men står jag still så funkar allt som det ska,, finns det nån som kan veta felet????? har kollat alla kontakter ja hittar i motorutrymmet, kollat kablar,stiften.. slut på id'er....
Motortyp: B18 FP 115.. 1,7liters insprutning Kat...
Användarvisningsbild
av Nebu
Tjena oldies
Din rubrik är en klassiker vid det här laget "440 GLT Hjälp" när man bläddrar äldre inlägg så mitt tips till dig.
(om du inte redan gjort det)
Är att använda sök funktionen på vårt forum http://jagrullar.se/forum/search.php å sök efter ett eller flera nyckelord.
Välj modell "400" å skriv ett "sökord"

Du hittar säkert något hjälpsamt.

Håll oss uppdaterade hur det går lycka till :-)-)
av oldies
har kollat igenom alla inlägg nu.. så till helgen nu ska ja riva baksäte å kolla kablar till soppa pumpen. fördelare m,m..
men finns det nån som har ett direkt svar va d kan vara så är man tacksam för svar..och alla tips som man kan få..
Användarvisningsbild
av Nebu
"Bluddrar" = motorn får för mycket soppa/tänder inte som den ska/motorn kanske "chockar" för den tror att den fortfarande är kall (dålig temp givare) = för mycket soppa
Laddar mindre än den "tror" = läckage mellan turbon och insuget men det har jag inte hör talas om. Endast en teori...

Om motorn får för mycket sopppa så kan man lukta det på avgaserna. Jämför gärna med en kompis bil.
(lukta inte för mycket bara, du kan känna dig drucken :-/O/ hehe inte bra)
av oldies
Nu har ja skruvat med bilen konstaterade att tänddelarna var TOTALT skrot. har nu bytt det å bilen går som skollat troll igen hehe.
:D :D
tack för all hjälp
Användarvisningsbild
av Nebu
Haleluja
Det är så gott när man fått ordning på ett problem. Härligt att du nu får känna på lite vol:-) det är gött !
Däck dimensioner

Ja har coils på bilen (vanlig bil som laglig[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]