NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degnell
Efter att ha pratat med gummihuset monterade jag ikväll mina Ace Panthera med 235/35-R19 dimmension på däcken. Jag fick nästan in pek och långfinger imellan däck och skärm, men inte helt. Tror ni däcket kommer ta i om man åker i ett gupp eller är det lugnt? Har pratat med folk som sagt att 225:er inte tar i alls, men jag tror inte att 1 cm smalare däck skulle göra så stor skillnad. någon som har egen erfarenhet av att köra med 235/35-R19 och ET 46 på fälgen? Jag provade med fullt rattutslag åt båda håll utan att det tog i.
Användarvisningsbild
av psycho4fun
Jag åker med 225/40 18" ET46 på min bil som numera är ca 15-20mm lägre än orginal sportchassi.
Har aldrig haft något islag eller problem vid fulla rattutslag.

Hur mycket sportchassi fjädrar vet jag dessvärre inte.
Användarvisningsbild
av Degnell
psycho4fun skrev:Jag åker med 225/40 18" ET46 på min bil som numera är ca 15-20mm lägre än orginal sportchassi.
Har aldrig haft något islag eller problem vid fulla rattutslag.

Hur mycket sportchassi fjädrar vet jag dessvärre inte.
Kommer du ihåg hur mycket luft du hade mellan hjul och skärm? Det var ju riktigt fint när däcken satt på, men att ha så lite utrymme känns lite riskabelt. Hade en sänkt audi a4 för nått år sedan där hjulet tog i höger framskärm i var enda gupp. Jag vart så less så det var en starkt bidragande orsak till att jag sålde den. Går det att åka på 235:erna som är monterade på fälgarna nu vill jag naturligtvis göra det, men kanske är dumt och riskera någonting när killen jag pratade med på gummihuset verkade så tillmötesgående att han tillochmed skulle kunna se att dom bytte till ett smalare däck då jag fortfarande inte kört på däcken. Annars får man väl valsa skärmarna fram :D Har skrivit lite PM till folk på garaget som hade lite bredare däck och som inte såg ut att ha samma utrymme som jag mellan däck och skärm. Avvaktar svar innan jag bestämmer mej. Tack för hjälpen iaf!! :)
Användarvisningsbild
av vickan
Degnell skrev:Bild
Bild från gårdagens provmontering. Inte ska det vara några problem det här? :???:

Ser fint ut med fälgarna, hoppas det funkar bra för dej! Känns tryggt om det nu gör det att smälla på ett par 18 tummare på min isåfall :wink:

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Limp home ger garanterat felkod. Den beror på[…]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]