Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mojje
Hej alla Volvo ägare!
Så nu var det äntligen dags att åka volvo igen! senast va -95 och det var en 740 GLE Men igår köpte jag mig en 850 GLT -92 Så i eftermiddag har jag tillbringat en stund i garaget med att kolla över och bekanta mig med bilen. Underbarsyn undertill ser ut som ny vilket inte den jämngammla bilen av annat svenskt märke som den här ska ersätta =) Men!! såg att jag måste byta yttredrivknutdamask på höger sida, så då rullade jag över till vänster för att kolla den. Då märker jag att det inte ser likadant ut. Det jag hittar är att krängningshämmaren (runt stag som går från sida till sida) sitter med ett stag med kulleder i var ända från stötdämparfäste/ben ner till hämmaren på höger sida men inget på vänstersida???? Det kan väl ändå inte stämma va???

Tacksam för svar
Mojje
Användarvisningsbild
av hollan
helt rätt de kan inte stämma o gör de inte heller bilen måste vara bra svajig o köra utan k-stag
Användarvisningsbild
av #27
Mojje skrev:Finns det något mått på staget mellan kullederna? eller är det bara att skruva dit det?
Du köper ett färdigt stag vid volvo eller biltema och de är bara att skruva dit.
av Mojje
Tackar så mycket!! Verkar kunna få mycket hjälp på den här sidan. Ska testa mekonomen eller Volvo i morrn eftermiddag det är ju snart fixat. och hade nog märkt det om den var svajig när jag kört den lite till =)

Tack och på återseende
Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg