- ons 06 feb 2008, 07:56
Hej på er,
Jag har fått lite problem med elhissen på förardörren. Ibland går den upp och ner som den skall, men ibland låter den bara lite som att den försöker i 1/2 sekund men inget händer. Jag ser inget mönster om när den fungerar eller inte. Den kan fungera 1sekund och sekunden efter fungerar den inte, eller tvärt om.
Jag läste ut följande felkod DDM-0005 vilket enligt BSR betyder:
DDM-0005 Fönsterhissmotor M+ eller M-. För låg signal/Signal saknas
DDM-0005 Fönsterhissmotor M+ eller M-. Signal saknas
DDM-0005 Fönsterhissmotor M+. Signal saknas
Vilken signal är det ni tror avses (vad ger motorn för signal till DDM?)? Går motorn direkt till DDM:en eller hur ser det ut? Jag har precis flyttat så jag har inte lyckats hitta elschemat bland alla kartonger.
Tack på förhand för alla goda tips och ideér!
Bilen är en V70 2.4T som är en sen 01:a.
/Martin
Jag har fått lite problem med elhissen på förardörren. Ibland går den upp och ner som den skall, men ibland låter den bara lite som att den försöker i 1/2 sekund men inget händer. Jag ser inget mönster om när den fungerar eller inte. Den kan fungera 1sekund och sekunden efter fungerar den inte, eller tvärt om.
Jag läste ut följande felkod DDM-0005 vilket enligt BSR betyder:
DDM-0005 Fönsterhissmotor M+ eller M-. För låg signal/Signal saknas
DDM-0005 Fönsterhissmotor M+ eller M-. Signal saknas
DDM-0005 Fönsterhissmotor M+. Signal saknas
Vilken signal är det ni tror avses (vad ger motorn för signal till DDM?)? Går motorn direkt till DDM:en eller hur ser det ut? Jag har precis flyttat så jag har inte lyckats hitta elschemat bland alla kartonger.
Tack på förhand för alla goda tips och ideér!
Bilen är en V70 2.4T som är en sen 01:a.
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts