Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lese
Hej Vänner!
Jag har problem med att min bil låter vid tomgång och under körning.
Problemet. På morgonen så startar bilen 440-GL -91 men sedan så skakar hela motorhuven. När jag ger gas så kommer ingen effekt, helt plötsligt släpper det och bilen hoppar framåt. Sedan så skakar motorn när jag har stopp vid rödljus känns som bilen skall skaka sönder. När jag ger gas så slutar det sedan så börjar det så fort det blir tomgång. Samma sak händer under körning vid högre hastigheter. Jag har testat med insprutningsrenare i bensinen men det hjälper inte. Vet någon vad som är fel på bilen? Tack på förhand. Mvh /Lelle
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tändkablar-lock-rotor till att börja med. Kolla så kolet i fördelarlocket sitter där det ska.
Tjuvluft. Kolla efter spruckna slangar, spraya startgas runt misstänkta packningar.
av lese
Sparkz skrev:Tändkablar-lock-rotor till att börja med. Kolla så kolet i fördelarlocket sitter där det ska.
Tjuvluft. Kolla efter spruckna slangar, spraya startgas runt misstänkta packningar.
Ok, jag kollar upp detta,
Tackar Sparkz
av halldin
spraya startgas runt insprutarna jag tror att du har en läcka på en av dom
det finns 2 st o-ringar som ska täta mot att den suger luft.
mvh magnus :lol:
Användarvisningsbild
av Nebu
Hur gick det med bilen?
Skulle du kunna uppdatera oss kanske?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tråden är fyra år gammal, och trådstartaren finns inte ens kvar här. Gräv gärna bland gamla trådar, men kolla datum innan du skriver i dem!
Användarvisningsbild
av Nebu
Noterat Sparkz: Väldigt gammal tråd.

Var ser du när tråden är skapad? (årtalet?)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ser du inte årtalet i inlägget kan du ändra datumformat i kontrollpanelen/profil.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]