Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Hej undrar lite om alla dessa halogen lampor alltså är det nån vidare skillnad på dem? Sett allt möjligt superwhite, super mega blue är det en massa skitsnack eller är det verkligen mycket skillnad?

Någon som kan rekomendera några riktigt bra lampor som finns i H4?

/Fidde
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har testat Xenonvita H7 och dom lyser helt klart vitare än de vanliga, men verkar som regel hålla sämre. Personligen kommer jag att hålla mig till vanliga så länge de andra är så dyra..

/Thomas
av PerPenna
Ja det finns stora skillnader.
Generellt lågt pris= mycket värme och lite ljus.
Högre pris= mindre värme mer ljus.
Läste någonstans att lampor med blå filter inte var någon förbättring beträffande ljusutbyte.
Om detta tvista de lärde.
av Nenne428
PerPenna skrev: Läste någonstans att lampor med blå filter inte var någon förbättring beträffande ljusutbyte.
Det finns en viss logik i det. Om lampan i sig själv emitterar ljus i den blå änden av det synliga spektret så är det bra, men om man i stället sätter ett blått glas på glödlampan/strålkastaren så har man ju egentligen infört ett filter som bromsar resten av ljsuspektrat och därmed försämrar det totala ljusutbytet, fast antagligen inte med mycket.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Har kastat i Philips X-treme Power i Voyagern och det är faktiskt en förbättring mot vanliga H4-or.

Värt prisskillnaden, nja....

Voyagern har inte bilvärdens bästa ljus men det blev lite vitare, avsevärt jämnare spridning och kanske ngt bättre räckvidd. Men det är kanske vad man vill uppleva när man kastat ut drygt 300 på nya lampor....

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]