Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Du har helt rätt CarMan.
P6000 är nog det sämsta däcket jag någonsin har haft...
Till och med min syrras V40 med regumerade 17" är bättre.

/Henrik
av NCR
Vilket däck skulle ni rekommendera då?
Användarvisningsbild
av ufriman
Vi har tre nya V50 -06 på våran avd som gått 120-400 mil och alla är utrustade med de nya P6000 och dessa käns väldigt bra, tysta och bromssträckan är kort greppet är bra. Eftersom vi är support tekniker på Volvo kör vi ganska hårt med bilarna samt korta sträckor inom göteborg.
Däcken funkar bra i regn, eftersom vi ej står för däcken så har jag ej någon anning om hur slitage/mil är.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Det blir nya Goodyear Hydragrip till våren. Vi har dessa på några av våra V70n på jobbet. Grymt tysta och fina.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
ufriman skrev:Vi har tre nya V50 -06 på våran avd som gått 120-400 mil och alla är utrustade med de nya P6000 och dessa käns väldigt bra, tysta och bromssträckan är kort greppet är bra. Eftersom vi är support tekniker på Volvo kör vi ganska hårt med bilarna samt korta sträckor inom göteborg.
Däcken funkar bra i regn, eftersom vi ej står för däcken så har jag ej någon anning om hur slitage/mil är.
Ja pirelli har gjort nån förendring på dom !
av nevyn
Hade gamla P6000 innan, vägljudet var obeskrivligt högt.. Fattar inte hur det kunde bli så, V70 ska väl ändå vara en ganska komfortabel bil. Detta blev mycket bättre när jag bytte till nya däck.
av NCR
nevyn skrev:Hade gamla P6000 innan, vägljudet var obeskrivligt högt.. Fattar inte hur det kunde bli så, V70 ska väl ändå vara en ganska komfortabel bil. Detta blev mycket bättre när jag bytte till nya däck.
Ah, min "felkompis" nevyn... :D

Vilka däck skaffade du då?
av nevyn
Det blidde Dunlop Sport 9000
av NCR
nevyn skrev:Det blidde Dunlop Sport 9000
Törs man fråga vart du köpte dom och hur mkt du gav? Jag tror inte att jag kommer att investera i några nya däck innan vintern men till våren blir det absolut nya sulor!
av nevyn
Fråga går bra, har köpt de begagnade i och med fälgbyte. Men jag är lite besviken på hållbarheten faktiskt. När jag köpte dem var de nästan nya, nu har jag slitit flera mm på bara 1000-1500 mil. De är ju inte direkt billiga heller om man köper nytt. Men vi får väl se hur länge de håller. Börjar bli dags att tänka på vinterdäck nu tycker jag.. Brrrr...

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]