Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chris
Hej Forumet!

En vänlig själ plockade helt sonika av min högra backspegel. :evil: Nu är jag med andra ord på jakt efter en ny. :D
Passar alla elspeglar mellan 91-98 min bil? ??:-/ Är det eluppvärmning i samtliga dessa speglar? ??:-/

Tack på förhand!

Hälsningar
Christer
av DDD
Alla 940 spelar passar på bilen men om jag inte missminner mig så finns det två modeller av dessa elspeglar. En som har elmanovrering och en som både har elmanovrering och eluppvärmning. Köp en spegel från en annan bil som har samma modell som den som satt på din egen bil så slipper du en massa bry.
Användarvisningsbild
av chris
Ok. Tack för svaret. Jo, jag gissade också att det finns både eluppvärmt och utan eluppvärmning.
Att försöka hålla sig till -94 eller nyare kanske är en bra taktik nu när jag skall jaga vidare?
av lennart lundberg
Hej!

Du kan använda båda typerna av fjärstyrd backspegel med värme som utan värme. Det enda är att du får ingen värme fast du har uppvärmt glas efter som det saknas en del kringutrustning.
Det som kan skilja är fastsättningen av glasen mellan årsmodellerna i skälva backspegeln. I ditt fall har det ingen betydelse efter som du byter hela backspegeln.

Lennart 960
Senast redigerad av 1 lennart lundberg, redigerad totalt 0 gånger.
Batterifråga?

Varför inte bara öppna och kolla? Intres[…]

Jag antar att det är säkring 8 i kupe'n […]

Upptäckte i veckan att RTTI,n verkar ha hoppa[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Hej Har en 2015 V60 där RTTI,n inte fungerat […]