- sön 03 feb 2008, 16:47
Ny har man ett nytt saftigt problem med volvon och två dagar innan besiktning dessutom :( .
Det är så att min ABS lampa har fått för sig att den ska vara tänd dygnet runt nu mera.
Men den flimrar faktiskt lite precis när man startar bilen.
Jag kollade felkoderna och det roliga är att bilen inte har satt några felkoder får bara 1-1-1 "inget felkoder har registrerats"
Har även kollat oxid och motståndet på alla givare vid däcken(dom ligger runt 1000 Ohm) och oxid på kontakten till ABS enheten utan resultat.
Prövade ändå att nolla felkoderna som inte finns men lampan lyser fortfarande :(
Får även tillägga att ABSen inte fungerar på någon av däcken.
Är det nån som har nån aning om vad som är fel?
Eller bryr sig besiktningsmännen om ABS lampan lyser eller om ABS systemet inte fungerar?
Behöver ett ganska snabbt svar om jag ska hinna fixa problemet tills på tisdag.
Tack på förhand
Det är så att min ABS lampa har fått för sig att den ska vara tänd dygnet runt nu mera.
Men den flimrar faktiskt lite precis när man startar bilen.
Jag kollade felkoderna och det roliga är att bilen inte har satt några felkoder får bara 1-1-1 "inget felkoder har registrerats"
Har även kollat oxid och motståndet på alla givare vid däcken(dom ligger runt 1000 Ohm) och oxid på kontakten till ABS enheten utan resultat.
Prövade ändå att nolla felkoderna som inte finns men lampan lyser fortfarande :(
Får även tillägga att ABSen inte fungerar på någon av däcken.
Är det nån som har nån aning om vad som är fel?
Eller bryr sig besiktningsmännen om ABS lampan lyser eller om ABS systemet inte fungerar?
Behöver ett ganska snabbt svar om jag ska hinna fixa problemet tills på tisdag.
Tack på förhand