Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har endast råkat ut för igentäpps vevhusventilation på bilar som har varit dåligt servade eller inte servade alls :-O) . Är detta nödvändigt på en fullservad bil som går blandad körning asså inte bara korta snuttar :roll: ,gör bilia detta på sina servisar?(inte för jag tänker lämna in den där) :-(O) ,finns säkert trådar om detta men orkar ej leta :oops:
Tacksam för svar och inte gissningar :wink:
Mvh Magnus
Bilen är en V70 2,5T-99
Vad jag fått höra så gör inte Bilia ren vevhusvent vid service :( (tycker det borde ingå då det verkar vara ett problem), utan det beställs utöver vanlig service.
Min bil är fullservad med all dokumentation från början. Men då jag råkade ut för ett packboxbyte så såg jag till att de samtidigt rengjorde min vevhusvent...och kostade inte många kronor i samband med det andra arbetet.
Så jag håller med, inte dumt att rengöra en gång för mycket om man är osäker på hur det kan se ut :roll:

Kommer själv att hålla efter det framöver :!:
Fraz skrev:De är väll aldrig fel att serva och rengöra förmycke?.. Hur länge har du haft v70in, vet du om servicen är skött på den innan?
Snart ägt den i 2 år :D full service bok och alla papper sparade av föregående ägare.
Sen är det självklart ej fel att göra rent. Kanse skulle ha skippat denna tråden och bara tagit och gjort rent istället :oops:
Oljefällan skippas visst eller är det värt byta den ihop med lite nya slangar????
av *pettson*
Phantom skrev:Det kan ju vara värt att byta oljefällan samtidigt...kostar inte många kronor enligt andra trådar :wink:
Den kostar inte mycket.. men den är onödig att byta. Däremot ska kanalerna i blocket till den rengöras NOGA..
*pettson* skrev:
Phantom skrev:Det kan ju vara värt att byta oljefällan samtidigt...kostar inte många kronor enligt andra trådar :wink:
Den kostar inte mycket.. men den är onödig att byta. Däremot ska kanalerna i blocket till den rengöras NOGA..
Ok, då har även jag lärt mig något i denna tråd :)
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]