Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sylta
Hör ett "sjungande" ljud höger fram vid ca 90km som ökar lite när jag svänger åt höger!
Antar att det är ett hjullager som håller på att ge upp! Hur akut brukar det vara att byta?
Ska köra 20 mil i kväll !Är det bara att skruva upp volymen på radion och låtsas som ingenting
eller är det risk för haveri? ?:-/
Användarvisningsbild
av Sparkz
Lager brukar ge varning i form av oljud långt innan det havererar, så 20 mil är ingen större fara. Men byt det så snabbt du kan sen. När det börjar låta som bilen håller på att ramla i bitar är det hög tid att byta.
Användarvisningsbild
av Claes74
en användare här som kallar sig pettson har en egen hemsida med bilder och steg för steg beskrivningar på div jobb på 850/v70, bla hjullagerbyte.
Bra sida tyckte jag.
http://www.pettson.info/
av sylta
Tack för svaren! Nu känner jag mig lugnare :) Man vill ju inte bli stående utmed vägen i det här skitvädret en fredagkväll! :-/O/
av sylta
Claes74 skrev:en användare här som kallar sig pettson har en egen hemsida med bilder och steg för steg beskrivningar på div jobb på 850/v70, bla hjullagerbyte.
Bra sida tyckte jag.
http://www.pettson.info/
Ja pettson Tips & Trix är bra!Jag får jag kolla in på den sidan när jag får tummen ur och byta! :)
av Lasse81
sylta skrev:Tack för svaren! Nu känner jag mig lugnare :) Man vill ju inte bli stående utmed vägen i det här skitvädret en fredagkväll! :-/O/

Jag åkte 700 mil med ett vinande lager, på slutet lät det riktigt illa, värst var det i 70km/h:-)
Hur länge förra ägaren hade åkt med samma ljud det vet jag inte, det fanns iaf när jag köpte bilen....
Det är hur som helst bytt nu.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]