Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
ikväll när kompisen åkte hit så slocknade bägge halvljusen ( Xenon ) och lampfel kom upp i displayen, gick ut och kollade och bägge halvjusen var borta så han fick åka hem med endast dimljusen på , vad kan detta vara?
han kör en V70-04
Användarvisningsbild
av Kaxe
så illa kan det väl inte vara att en säkring går till bägge halvljusen , livsfarligt vid körning i mörker om säkring går och det blir kolsvart , nänä måste vara nåt annat fel!
av borg
så illa kan det väl inte vara att en säkring går till bägge halvljusen , livsfarligt vid körning i mörker om säkring går och det blir kolsvart , nänä måste vara nåt annat fel!

Hej,

Jajamen, det kan visst vara säkringen . Råkade ut för samma sak i somras, bytte säkring o de funka igen. Så kolla upp säkringen (billigaste alternativet).
Användarvisningsbild
av Kaxe
kompisen var hem ikväll och visst var det en säkring , kunde inte i min vildaste fantasi tänka mej en så korkad konstruktion att bägge ljusen slocknar när 1 säkring går, hur f..n skulle det se ut om man åker över skogen mellan vägsjöfors och stöllet i värmland och bägge ljusen slocknar pga 1 säkring? det vill inte jag vara med om i alla fall för när det är mörkt där så är det svartare än ett .....arsel där, sen när han åkte ikväll så ringde det efter 5 minuter och han sa att det blev tvärstopp när han åkte över järnvägen strax intill här , ett bakhjul låste sej så en handbromsback har troligen lossnat och låst hjulet , tror han ä trött på Volvon nu , han fick gasa och hasa sej fram så han kom av spåret , efter att ha ömsom backat och kört fram ett antal ggr så släppte det så att han kunde köra hem.
Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]

Det går helt fint att koppla bort batteriet […]