Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
Haloj där ute !

Vilket tråkigt väder vi har !?, va förbi en sväng under morgonen förbi Rejmes i örebro och fick mjukvaran intankad i min V70D5 kärra och nu pratar den svenska, så nu slipper jag hålla på översätta italienska till svenska, denna biten funkar perfa ! Nu har jag dock en fråga angående backsenssorerna på bilen, nu sista dagarna så har den slutat fungera , dvs jag hör bara ett lååångt piiiiip sen slutar det låta. hmmm, tänkte bara kolla med er om ni har nått tipps, något som jag kan göra själv? , enliget service killen verkar det vara nån sensor som spökar, kan man själv koppla bort en utav dom och flörsöka använda 3tex o testa sig framm för att veta vilken som är deffekt ?, det är orginal sensorer och bilen är en 2004årsm. För den här backssenssorn är perfekt att ha då min garage är litte tajt så är det bra att backa in exakt.
Användarvisningsbild
av greeeken
samcan skrev:Haloj där ute !

Vilket tråkigt väder vi har !?, va förbi en sväng under morgonen förbi Rejmes i örebro och fick mjukvaran intankad i min V70D5 kärra och nu pratar den svenska, så nu slipper jag hålla på översätta italienska till svenska, denna biten funkar perfa ! Nu har jag dock en fråga angående backsenssorerna på bilen, nu sista dagarna så har den slutat fungera , dvs jag hör bara ett lååångt piiiiip sen slutar det låta. hmmm, tänkte bara kolla med er om ni har nått tipps, något som jag kan göra själv? , enliget service killen verkar det vara nån sensor som spökar, kan man själv koppla bort en utav dom och flörsöka använda 3tex o testa sig framm för att veta vilken som är deffekt ?, det är orginal sensorer och bilen är en 2004årsm. För den här backssenssorn är perfekt att ha då min garage är litte tajt så är det bra att backa in exakt.

Jag hade etteftermaknats kit på min
Det pep heeeela tiden en långt pip.
Först trodde jag det var en sensor och gjorde som du säger tog bort 1 åt gången. O visst jag hittade en sensor som strulade.
Men till slut så tröttnade jag på detta trådlösa o köpte ett från biltema. Kopplade in den "trasiga" sensorn o jo den fungerade.
Så slutsattsen är attdet var fel på själva huvudenheten.

Går det att backa uppdateringen om det inte […]

Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]

Förstärkt kamrem

Efter mycket mer letande hittade jag till slut en […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens[…]