Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreas.Karlsson
Hejsan.. jag har ett problem med mitt halvljus.. jag har en v70 t5 -05:a

Det lyser bara ca 8 meter framför bilen.. räcker det att justera upp dom eller har det någonting med själv justering att göra? Någon som vet? =)
Farsan undrade om jag bara hade parkerings ljusen på när han körde pärlan..

tack tack// Andreas
Användarvisningsbild
av Loner
Antingen är dom felställda, felkalibrerade eller så funkar inte nivågivaren på bakaxeln.

Finns en inbyggd "säkerhet" så blri det fel på nått så åker dom "ner i backen"

/L
av Jman
samma problem med mina, men allt var rätt kalibrerat och inställt. Upptäckt att glasen e helt mjölkiga men Volvo hävdar att det ska inte påverka men jag tror inte på dom riktigt. Har en 05a med och ligger i en reklamations fajt med dom nu. dom vill bara betala för ena lampan = ca 8000kr, och just därför tror jag dom inte riktigt. Man bekostar inte 50% om man anser att det inte har betydelse. Pröva reklamera. 3års reklamations rätt och inte 2 som dom flesta tror
Användarvisningsbild
av Brainy
Jman skrev:samma problem med mina, men allt var rätt kalibrerat och inställt. Upptäckt att glasen e helt mjölkiga men Volvo hävdar att det ska inte påverka men jag tror inte på dom riktigt. Har en 05a med och ligger i en reklamations fajt med dom nu. dom vill bara betala för ena lampan = ca 8000kr, och just därför tror jag dom inte riktigt. Man bekostar inte 50% om man anser att det inte har betydelse. Pröva reklamera. 3års reklamations rätt och inte 2 som dom flesta tror
En bekants far fick efter en skaplig strid med bilbolaget båda glasen utbytta utan kostnad. Med tanke på hur många som får problem med det på en så pass ny bil så måste det väl vara ett kännt fel?

mvh
Anders
av Jman
Dom hävdar att man inte kan byta bara glaset på klarglas varianten, men har hört att det kan gå genom bekanta. De fajt vill go on!
av jbl
Det är väl nå skräp plast dom använder sig av på de nyare ifrån 05. Inte ska man redan få problem som dessa.

På min 03:a fungerar det utmärkt men då har jag riktiga glas.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jman skrev:Dom hävdar att man inte kan byta bara glaset på klarglas varianten, men har hört att det kan gå genom bekanta. De fajt vill go on!
Även detta sa dom till min bekant. Hur det ligger till vet jag inte.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Det glas som går att byta är klarglaset från Xenon 02-04, plastglasen går inte att byta. inte heller glasen för halogen 00-04

/L
av Andreas.Karlsson
tack för alla svaren boys..

Men det värsta är att jag köpte bilen 130 mil hemmifrån.. vill ju gärna inte åka upp och reklamera den.. eller kan man göra det på volvo handeln här där man bor? går det på nån sorts nybils garanti? ska också nämna att bilen är tysk från början...

Mvh Andreas

Hej Jag behöver byta ut mina 21" friktio[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]