Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Freddio
Hej!

Jag har en s60 2,4T tiptronic -03 som har börjat krångla.

Alla instrument (hastighetsmätare, varvräknare, färddator m,m) slutar fungera lite då och då.. Det tänds och släcks och håller på så. Alla mätare går i bott när detta händer (allså inte bara bakgrundsbelysningen som slocknar).

Har lämnat in den på felsökning (på bildeve i helsingborg), och får nu höra att det ska gå loss på drygt 9000spänn!! :shock:

Kan detta verkligen stämma? Det fungerar ju ibland så jag trodde det skulle vara ett glapp eller jordfel??

Någon annan som hört om detta?

Tacksam för svar!

Mvh
Fredrik
Tack för snabba svar :)

Ska tänka på det med R-mätare, då får man ju lite skojj för pengarna iaf! Nu om man ändå måste lägga så pass mkt pengar.. :???:

Någon som har en aning om vad ett sånt "R-DIM" kan kosta?

7000??

/F
Tror mig läst någonstans att dom gamla DIM har ersatts till dom nyare med kromringar
som standard, har inte sett det själv men är ganska säker.
Det betyder isf att du får lite mer för pengarna allafall :wink:
japp lägg till en "hundring"...ganska många hundringar då den kostar 13000 kr ny, sen ska den laddas
För 13000 kr får du en ganska fet TV!
CANBus skrev:japp lägg till en "hundring"...ganska många hundringar då den kostar 13000 kr ny, sen ska den laddas
Taskig rabatt eller prishöjning? Jag var sugen på en R-DIm och då skulle den kosta 8000:- för mig iaf.

/L
Loner skrev:
CANBus skrev:japp lägg till en "hundring"...ganska många hundringar då den kostar 13000 kr ny, sen ska den laddas
Taskig rabatt eller prishöjning? Jag var sugen på en R-DIm och då skulle den kosta 8000:- för mig iaf.

/L
Gav 11000kr monterat laddat och klart!!

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]