Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnerns
Hei

Skriver i det svenske volvoforum da jeg ikke får tillrekligt med svar i det norske.

Jeg har en lyd min styrväxel når jeg står still og vender ratten fra side til side. Lyden er værst når man har fullt rattutslag til høyre og vender til venstre mot mitten igjen. Dette kan jo høres ut som innre ledd, men det tror jeg ikke ettersom lyden ikke bare er et "klunk", men flere klunk snabt etter hverandre.

Kan det være så at en styrväxel er paj etter bare 11800 mil?

Et annet problem er at temp måler inne i bilen ikke går opp til mittre strek. den stopper på streken før mitten. Har byttet termostat, men måleren beter seg på exakt samme sett, streken under mitten. Jeg vet at min diesel värmare fugerer da jeg har kjørt "direkte start". Bra med kylvätska og alt ser normalt ut.

Takk for svar!

V70 MY04 D5 man
av Volvista
jag har samma fel pa bilen. det är an känd problem hos volvo och det finns en lösning som inte kostar särskilt mycket :

Kolla här :
TNN64-21-2006-05-03 Title: Steering noise, yoke adjustment
Under certain conditions a knocking, thumping, or clicking noise may be heard from the steering. The noise may be heard as a metallic or hydraulic noise. The noise can be heard under the following conditions:

Driving on uneven roads or other large imperfections in the road, especially during right-hand turns.

When stationary, turning the wheel quickly from side to side. The noise may be heard with the engine on or off, and may also be felt in the steering wheel.

Driving at slow speeds and turning the steering wheel back and forth/left and right. The noise can become louder when there is increased torque with the steering wheel movements.

det tar inte mer än halv timme hos volvo att klarar detta.

ha det bra

volvista

Går det att backa uppdateringen om det inte […]

Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]

Förstärkt kamrem

Efter mycket mer letande hittade jag till slut en […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens[…]