Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klabbe
Vet någon vad det är för modell på originalhögtalarna i instrumentbrädan?
Det finns bara pappret kvar på mina dvs magneterna har ramlat av och tydligen har någon tidigare ägare städat bort dom.
av Mikael G
Det finns både diskanter och koaxialer till instrumentbrädan beroende på hur vasst ljudsystem man valde till.
klabbe skrev:Vet någon vad det är för modell på originalhögtalarna i instrumentbrädan?
Det finns bara pappret kvar på mina dvs magneterna har ramlat av och tydligen har någon tidigare ägare städat bort dom.
av klabbe
Tack Mikael G för ditt svar, vet du mera? :)
Vems tillverkning??
Min bil har SC 810, troligtvis USA-modell, hade Mile/Gallon/Farenheit -instrument då jag köpte min nya (12 år gamla) "pärla". 8) :???:
Volvo tillverkar ju knappast sina billjudkomponenter själv, så vems grejor kan det vara??
Det skulle ju vara lättast om man byter till likadana (inpassning osv.).
Jag har inte kollat på Volvo men tvivlar på att dom har ljudkomponenter till så här gammal bil.
Kan det vara Harman Kardon, Philips, JVC eller liknande??
av Mikael G
Jag vet faktiskt inte vilka det är som gjorde högtalarna, men jag tror det är Alpine som gjorde huvudenheterna. Jag är till 99% säker på att Volvo fortfarande säljer. Annars så finns det garanterat på skroten, jag köpte en komplett uppsättning med 8 högtalare till min 855:a i höstas.
klabbe skrev:Tack Mikael G för ditt svar, vet du mera? :)
Vems tillverkning??
Min bil har SC 810, troligtvis USA-modell, hade Mile/Gallon/Farenheit -instrument då jag köpte min nya (12 år gamla) "pärla". 8) :???:
Volvo tillverkar ju knappast sina billjudkomponenter själv, så vems grejor kan det vara??
Jag har inte kollat på Volvo men tvivlar på att dom har ljudkomponenter till så här gammal bil.
av *pettson*
Mikael G skrev:Jag vet faktiskt inte vilka det är som gjorde högtalarna, men jag tror det är Alpine som gjorde huvudenheterna. Jag är till 99% säker på att Volvo fortfarande säljer. Annars så finns det garanterat på skroten, jag köpte en komplett uppsättning med 8 högtalare till min 855:a i höstas.
klabbe skrev:Tack Mikael G för ditt svar, vet du mera? :)
Vems tillverkning??
idag har jag ingen aning om vem som gör ersättnings sakerna. Men volvos originalhögtalare (5x8") och framsystemen+ diskanter och slutsteg med mera) gjordes här i motala på dåvarande luxor audio och luxor electronics. Idag är det harman systems. Stereoapparaterna gjordes DÅ av alpine. Idag vet jag inte..
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]