Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tolvis
Phantom skrev:
Tolvis skrev:Jag lyfte + kabeln i 20 minuter varvid lampan än inte har tänds, men jag åker ändå och läser av felminnet hos volvo på måndag.
Jag kan om det hjälper ändå recencera för dig, vad som löste ut min lampa.
Som Sparkz skriver, det kan vara mycket olika faktorer som tänt lampan
Men om du nu lyft batteripolen och släckt lampan så har du ju även tömt felminnet, så jag tror inte du har några koder kvar att läsa ut :roll: Men jag kan ju ha fel... :wink:
? Äre så ? Hupp, ok. Kollar upp det på nya besökstiden (Torsdag) Dom får ändå fixa Cruisen+14K service.
Användarvisningsbild
av Davidalb
När jag hade inne min bil första ggn innan de uppgraderade mjukvaran indikerades två fel:
91A7 - Spjällstyrdon går tungt/defekt
903F - Spjälläge ej trolig
Användarvisningsbild
av Tolvis
-Davidalb
Så du blev ombedd att byta spjälljoxet enl. verkstan?
Usch, låter inget kul.
Anledningen till att många ställer dessa frågor som du och jag gör är förmodligen att man är rädd för att få en (komponentbytare) som meck till sin bil.
Hoppas ingen tar illa upp, men jag har haft kymmer med verkstäder förr (Visserligen var det VW)
Jag kanske får ett annat utfall på fel med tanke på alla möjliga felfaktorer som spelar in, hoppas det löser sig för dig...
Användarvisningsbild
av Davidalb
Ja då har jag varit hos Volvo...För något tag sedan hörde jag "Bosse Bildoktor" på radio. Han svarade på någon som också hade problem med någon varningslampa...Hans svar var att många bilar är som franska nerver de tänder lampan om ifall att det är problem...

Döm av min förvåning när jag frågade kundmottagaren vad som måste åtgärdas och vad det kostar. "-Ja det kan vara allt från dålig batterispänning till byte av spjällhus...ev upp till 6-7000 kr."
Jag fixade en liten lampa och hade på allt ljus ett litet tag och när jag sedan skulle starta bilen var batteriet slut...Varpå jag laddade batteriet och döm av min förvåning släktes lampan...Trots det fullföljde jag att de fick kolla upp bilen varpå de bytte lambdasonden kostnad 3200kr

Blir det bra är det värt det..

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.