Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Monterade/installerade för ca en månad sedan blockvärmare och var för dumsnål för att inte samtidigt dra ström via förgrening genom torpedväggen till en kupévärmare. Nu har jag varit på Bilia och köpt delarna som behövs men vet inte var på torpedväggen jag ska dra sladden in i kupén. Finns det hål förberett för detta?
När jag monterade kitet på min V40 -97 så fanns det förberett hål strax ovanför pedalerna(förarsidan). Stod i bruksanvisningen/monteringsanvisningen som medföljde hur man skulle dra det hela.
Vet inte vart det sitter på en V70, eller vad du nu har för bil, men det borde stå i monteringsanvisningen.
Phantom skrev:När jag monterade kitet på min V40 -97 så fanns det förberett hål strax ovanför pedalerna(förarsidan). Stod i bruksanvisningen/monteringsanvisningen som medföljde hur man skulle dra det hela.
Vet inte vart det sitter på en V70, eller vad du nu har för bil, men det borde stå i monteringsanvisningen.
det finns en genomgång på V70:in som du beskriver. Lossar man på säkringsboxen vid vä fjäderbenet så kommer man åt bra.
grammse skrev:
Phantom skrev:När jag monterade kitet på min V40 -97 så fanns det förberett hål strax ovanför pedalerna(förarsidan). Stod i bruksanvisningen/monteringsanvisningen som medföljde hur man skulle dra det hela.
det finns en genomgång på V70:in som du beskriver. Lossar man på säkringsboxen vid vä fjäderbenet så kommer man åt bra.
Säkringsboxen sitter på höger sida om man står och tittar in i motorrummet på min V70.

?:-/
Phantom skrev:Vi pratar färdriktning på bilen och då hamnar den på vä sida :wink:
Jag fattar inte. Och ikväll var jag i GDS-hallen på OK och hittade absolut inget förborrat hål att dra in ström till kupévärmaren genom. Finnes bilder??!!

Ser det verkligen ut såhär påV70 också?

http://forum.svenska85x70klubben.se/vie ... php?t=1388

??:-/
Nyteknik skrev:
Phantom skrev:Vi pratar färdriktning på bilen och då hamnar den på vä sida :wink:
Jag fattar inte. Och ikväll var jag i GDS-hallen på OK och hittade absolut inget förborrat hål att dra in ström till kupévärmaren genom. Finnes bilder??!!

Ser det verkligen ut såhär påV70 också?

http://forum.svenska85x70klubben.se/vie ... php?t=1388

??:-/
Ja de är samma på v70..

Jag vet inte varför dom ska ha in den i "slangen" på vänstersidan använd den som är på bilden som är vid höger stötdämpare för att montera kupekontakt..

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]