- lör 12 jan 2008, 23:06
Oj, kanske skulle skrivit vad jag har för bil, eftersom det inte var min tråd från början. Har en S70 2.5T '98, är det samma sak där?
Moderator: Moderatorer
uno83 skrev:Oj, kanske skulle skrivit vad jag har för bil, eftersom det inte var min tråd från början. Har en S70 2.5T '98, är det samma sak där?Nej där är det en motor på 2435cc som kallas för 2,5 helt korrekt.. du har 83mm i borrning istället för dom 81mm som är i 2,3 liters varianten.
*pettson* skrev:Jo, men hur är det med oljekylare på 2.5T? Finns det på dom, eller är det bara på de med "riktig" turbo?uno83 skrev:Oj, kanske skulle skrivit vad jag har för bil, eftersom det inte var min tråd från början. Har en S70 2.5T '98, är det samma sak där?Nej där är det en motor på 2435cc som kallas för 2,5 helt korrekt.. du har 83mm i borrning istället för dom 81mm som är i 2,3 liters varianten.
uno83 skrev:Alla turbo har oljekylare. På 98 har du i kylaren som tidigare modeller om jag inte minns fel. Alternativet är att oljekylaren sitter på oljetråget istället. Den typen som sitter på tråget är inte dräneringsbar.*pettson* skrev:Jo, men hur är det med oljekylare på 2.5T? Finns det på dom, eller är det bara på de med "riktig" turbo?uno83 skrev:Oj, kanske skulle skrivit vad jag har för bil, eftersom det inte var min tråd från början. Har en S70 2.5T '98, är det samma sak där?Nej där är det en motor på 2435cc som kallas för 2,5 helt korrekt.. du har 83mm i borrning istället för dom 81mm som är i 2,3 liters varianten.
blomman skrev:Finns det några bilder på vart allt "vevhuselände" och sånt sitterJag har fått tag på bilder samt instruktioner, Kan läggas in som bilder imorgon :)![]()
Behöver nog ta min med, men är inte hemma på det där :???:
blomman skrev:Vore trevligtLite bilder på rengöring vevhusventilation finner du på http://www.pettson.info
I dotterns fall följde det inte med nå[…]
Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]