Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
edtjons skrev:Låter inte bra, hur ofta kör man på 4 000 varv, nästan aldrig.
Då kanske det inte är någon vits med PPC tunning?!
Originaleffekten som är uppgiven är ju uppmätt vid 5700rpm.. så hur ofta använder man sina 140 hk.. eller 170hk alls... kör man ppc är det för att man antagligen vill ha en annorlunda vridmoments/hästkraftskurva. Inte just endast för toppeffekten.
av edtjons
Kommer man att märka en klar vridmomentsförändring när det gäller hela registret eller?
av esso
Finns det någon bra sida där man kan jämföra vridmomentet för 140 o 170 motorerna.
av dali
Jag har inte sett någon oberoende jämförelse. BSR har kurvor på sina sidor, men de säljer å andra sidan chippen och är "lite" partiska.
av Psyko
Se bara till att INTE ladda mjukvara i motorstyrenheten efter trimmningen.
Då kostar det en ny motorstyrenhet.
av Pelle
Rasad motorstyrning pga PPC trim ??

Vitsen med BSR:s PPC tuning är just att du kan "ladda" i och ur trimningen när du vill. Vilket de rekommenderar att du gör innan du "uppgraderar" motorstyrning etc. hos Volvo.

Jag ser ingen risk så länge man följer de anvisningar som finns för BSR:S PPC tuning.
av Psyko
Pelle skrev:Rasad motorstyrning pga PPC trim ??

Vitsen med BSR:s PPC tuning är just att du kan "ladda" i och ur trimningen när du vill. Vilket de rekommenderar att du gör innan du "uppgraderar" motorstyrning etc. hos Volvo.

Jag ser ingen risk så länge man följer de anvisningar som finns för BSR:S PPC tuning.
Finns det ens ppc trim för en 140 motor ?
På dessa måste man allafall tidigare modifiera hårdvaran i Styrenheten :roll:
Då kan man inte på något sätt ladda styrenheten utan att den blir oanvändbar efteråt.
av Infide
Jag kommer ivf inte lägga de pengarna på några hästar till som ändå kommer in på högvarven-
ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]

Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&oum[…]

Tack för info. Jag fegar nog ett tag till. Ho[…]

Service Peugeot 107 2007

Jag gjorde ju "normal" service (olja och[…]