Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
pada skrev:Ungerfär så här ser insugen ut.

Nya:Bild

Gammla:Bild
Först av allt hoppas jag innerligt att du har BÄGGE delarna. Alltså både topplocket och kamkåpan. Dom är nämligen inte utbytbara mellan två topplock.. inte ens om dom har samma artikelnr.
Sen dom numren du angett är inte några artikelnr tyvärr. Du får kika vidare på topplocken. topplocken kan heta t.ex 5003932.. är det ett utbytes kan det heta 800111178 till exempel.. Men det måste hursomhelst vara en nummerserie om mera siffror.
Kikar man på bilderna så verkar det inte ens som om ditt originalinsug kommer att passa på topplocket du skaffat.?
Användarvisningsbild
av Sparkz
B5254 Kan ha tre olika bränslesystem enligt fickdata. LH3.2 har 10,5:1 i komp. förhållande, Motronic 4.4 och Denso har 10,3:1 Där finns ju en skillnad iaf. Men frågan är var den skillnaden skulle finnas? Ingen skillnad på topp, kolvar, block eller toppackning i katalogen.

Knackar jag in en V70 97 eller 98 kan jag bara välja B5254FS M4.4... ??:-/
av pada
Här kommer efterlängtade artikelnummer.

Gammal topp. 1001683 003

Ny topp. 1001632

Hoppas att detta ger en lösning snart.Får inte stå kvar i det lånade garaget så länge till.

Tack på förhand/ Pada
Användarvisningsbild
av Sparkz
Pettsons artikelnummer är det som gäller vad jag har sett i katalogen, både gamla pappersvarianten och i VIDA.
av pada
Var hittar jag detta aritkelnummer. Dessa nummer fanns vid insuget på topparna. Har sett liknande på bildelsbasen och laga.se.
:?:
av pada
Insuget passar men det är precis att det täcker insugskanalerna i toppen. Överlappar med endast en-två millimeter på sina ställen. Dock så har jag insuget från den andra bilen också. Även grenröret, även fast avgaskanalerna var likadana så var inte grenröret likadant. På den den "nya" satt ett extraktorrör. Har detta nån betydelse??
av pada
Jaha, då var det dags. Bilen måste flyttas från garaget. Jag tar chansen och monterar på toppen som jag fått av bilförsäljaren. Går det så går det. Får hoppas (för bilförsäljarens skull) att det fungerar. Vet vem som får meka den annars. Meddelar sen om hur det fungerar. /Pada
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]