Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elf
Hej!

Jag satt och surfade runt på blocket på v70 och såg en röd v70 d5 awd.
Den hade dvd skärmar inbyggda i nackstöden, vart köper man dessa??
Skulle vara fint och slippa ha de lösa dvd spelarna och ha dom inbyggda i nackstöden.
Jag har sett att till nya karossen så finns det att köpa men jag har inte hittat dessa till tidigare modeller av v70.

//Uffe
av Moody
RSE (Rear Seat Entertainment)fanns som tillval även till V70N de sista åren, tror det var from -06

Borde gå att eftermontera men säkerligen inte helt billigt.
av Marbas
Vore högst intressant om man bara kunde köpa nackstöden inklusive skärmarna, och sen koppla in den bärbara dvd spelaren, datorn, eller något annat till skärmarna. Det borde väl vara möjligt, men vet inte hur kablaget ser ut till nackstöden/skärmarna. Kanske behövs någon form av adapter. Någon som gjort detta förut eller vet hur skärmarna kopplas?
Användarvisningsbild
av greeeken
Marbas skrev:Vore högst intressant om man bara kunde köpa nackstöden inklusive skärmarna, och sen koppla in den bärbara dvd spelaren, datorn, eller något annat till skärmarna. Det borde väl vara möjligt, men vet inte hur kablaget ser ut till nackstöden/skärmarna. Kanske behövs någon form av adapter. Någon som gjort detta förut eller vet hur skärmarna kopplas?

Låt Pimp my ride fixa detta :D
Men allvarligt nu så vet ja inte om de går att köpa lösa, Som vi alla vet så går en del saker inte att eftermotera o köpa till programvara för våra bilar
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det torde bli ganska dyrt?, det kostar redan 20 papp från fabrik.

/Kalle
av Marbas
Jag tänkte mig att montera nackstöden med bildskärmarna, men inte koppla in dem i bilens system. Man skulle kunna dra fram en "TV-in" kabel i mittkonsollen som man kopplar in en dvd spelare eller dator till. På så sätt så skulle man slippa hänga på de lösa skärmarna varje gång samt att de inte riskerar att flyga runt vid en krock.

Men kostar systemet 20 papp orginal så kostar säkert bara nackstöd och skärmar en hel del även på skroten...
av elf
~Kalle~ skrev:Jag hittade nackstöd med skärm (ljusa) Volvo Original, 1250 sek/styck

Kopiera länken till webbläsaren så du får med hela.

http://www.bildelsbasen.se/index.php?in ... d=10994467
/Kalle
Hm.. kan vara ett alternativ att höra runt på skrotarna.
Men det kan väl knappast räcka med bara skärmarna, vart sitter själva dcd spelaren? ??:-/
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? https://vp[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]